|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en E34 535 som trycker ut kylarvatten ur expansionskärlet när locket är av. Varvar man upp motorn svämmar det över ganska kraftigt. Betyder detta att min topplockspackning är paj eller toppen sprucken eller kan det vara nåt annat? Tacksam för svar. | |
|
Om du inte har några problem då locket är på, så är det inget att bekymra sig över. Kylsystemet är anpassat för att jobba under tryck, vilket höjer kokpunkten till runt 120-130°C. AE |
|
| Ja men är det meningen att den ska trycka ut vatten när man tar av locket? Den trycker ju ut vatten redan från start, innan den blivit varm. Jag har inte fått upp den i för hög temp.. | |
|
De flesta verkstäder kan mäta CO-halten i kylvätskan. På så sätt kan du få en diagnos om du har avgaser i vattnet. AE |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om du har en pump i ett slutet system som pumpar runt vattnet, vad tror du då att vattnet tar i vägen när du öppnar system och varvar upp pumpen, förmodligen lättaste vägen ut. Hur kom du på idén och varför.?? ///MVH Hasso Länk |
|
Min var likadan, bytte kylarlock så var det problemet löst. Men se upp - Dyrt på Mekonomen! Köp original. |
|
|
Hmm, håller med Hasso. Dessutom pbengtss, hur kan det hjälpa med ett nytt kylarlock (antar att du menar lock till exp. tanken) när det är med locket BORTA som Hardy ser konstigheter. mvh MW-Guru |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.