|
|
|
|---|---|
| Har en 525 -01 och upplever ett metalliskt oljud, typ nåt som slår emot lätt under bilen vid gaspådrag samt gassläpp. Ljudet är ungefär detsamma som när nån fästanordning är sönderrostad på ett avgassystemet, men så är inte fallet. Jag har inga vibrationer, inget klonkande vid gupp, eller något annat och ljudet hörs endast utanför kupén(alt. inne i om en ruta är nere). | |
| Kolla så att kat skyddet inte har släppt litegrann. Har det släppt det lilla minsta så får man sådana här ljud. | |
|
Kan det vara insatsen i katten som har blivit lös? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Har testat att knacka lite på katten, men allt känns solitt och inga missljud hörs inne i den. | |
|
Glapp hardyskiva eller ev. stödlagerhållare är gissningar som får bli mitt bidrag i debatten. Kanske slitna silentblock, men det får vara en "reservgissning" AE |
|
|
Hej! Hade ett liknande ljud i min. Det var en svets inne i mittljuddämpare som hade släppt. Be någon att trycka på dämparen när du har bilen på lyft. Försvinner ljudet så vet du vad det är. Lycka till! /Kenneth |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.