AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.129

Sänkning 530 touring

Ta
7
Tappen
Bmw 530 Touring -93
Hej jag undrar om det är nån som lagt sänknings sats på en bmw 530 touring med nivåreglering? jag har nu beställt sänkningsfjädrar 40-10 sats, och jag undrar hur det blir bak till med nivåregleringen?

Fjädrarna är anpassade för nivåregleringen så den står "rak"?
Går nivåregleringen att justera när man lagt på fjädrarna så den är rätt inställd? nån som har erfarenhet av detta?
När jag hade en 530iA Touring -93 så bytte jag allt, nya dämpare och fjädrar runt om.
Var då tvungen att plugga rören till nivåregleringen så jag vet inte riktigt hur det skulle funka med att byta bara fjädrarna bak.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Bak har jag sänkt min 540 via justerad nivåreglering (och fram med fjädrar som vanligt), det går bra men jag har ännu inte tagit tag i det larm som dyker upp med jämna mellanrum sedan dess, Niveauregelung. Nivåregleringen fungerar som den ska, men den gillar väl inte den nya höjden...
Här finns lite att läsa på i ämnet: Länk Länk

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Ta
7
Tappen
Bmw 530 Touring -93
Okej, jag läste igenom gammla trådarna

ingen värka ha kommit fram till hur man får larmet att sluta indikera? Jag har beställt en 40-10 sats som sagt, och om det inte sänker nog bak med 10mm så kapar jag fjädrarna lite yterligare och sänker de så kallade "staget" och ser om det fungerar.

Det borde det ju göra utan att nivåregleringen lägger av? Den enda nackdelen med det är väl att Den varnar om nivåregleringen, men som du skrivit tidigare, provade du bygla om sensorn så att den tror att det är "normal" läge?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Nej, jag har inte testat något med sensorn (den vid höger bakhjul) ännu. Av bilderna att döma så ska den dock vara justerbar och det ska jag kolla upp när jag får en ledig stund över.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Ta
7
Tappen
Bmw 530 Touring -93
Okej, nå jag ska också ta och kolla upp dedär när jag sänker min bil när jag är hemma, jag kollar in tråden och ser om du skrivit om du kommer fram till nått =)
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag försöker att följa upp trådar jag varit med i, så något kommer jag att skriva när jag har kollat upp det!

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.