AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.613

Webasto funkar int längre, vad är problemet?

xp
126
xplod
525 -91
Hej

Nu när de börjar bli lite kallare ut så tänkte jag kolla om min webasto funkar, vilket den inte gjorde. Det ända som händer är att fläkten går igång, bränsle pumpen ska ju också gå igång en liten stund, men de gjorde den int heller. Allt funka fint i vintras.. Har hört att man måst ha en viss med bränsle i tanken för att det ska funka? Jag hade kanske bara 10-20 liter i bilen när jag testa.
Kom gärna med lite råd om vad de kan vara för fel, rätt jobbit när de är svin kallt ute på morgonen :D
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hur mår extra-batteriet?
Har den inte använts på länge kan det behövas flera startförsök, så att bensinen kommer fram till värmaren.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
xp
126
xplod
525 -91
extra-batteri?? är de det som är i trunken??
Bensinen kan ju int komma fram efter som pumpen går int alls igång.... :/
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
1)Har för mig att pumpen inte går igång om styrenheten avkänner ett fel på glödstiften. Ta av stiftet för att kolla och ev prova att byta till en ny....
2)Kontrollera säkringar för webaston.
3)Ev. kan det vara att pumpen har ärgat ihop då den inte har blivit använd under sommarhalvåret. Kan hoppa igång om du provar att knacka på den lite försiktigt.

MVH:
Sakke
xp
126
xplod
525 -91
Var sitter glödstiftet samt säkringen till webaston? och hur ser jag om de är nått fel på glödstiftet?

/xplod
xp
126
xplod
525 -91
Var sitter glödstiftet samt säkringen till webaston? och hur ser jag om de är nått fel på glödstiftet?
En sådan här kan vara till hjälp: Länk

Värmaren kan hamna i blockeringsläge efter för många misslyckade startförsök, återställning genom att rycka en av säkringarna till den i 15s. Står beskrivet i verkstadshandboken i min länk ovan.

Lycka till!

/ Micke

I'm a true believer Yes I am
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Glödstiften sitter på brännaren i motorutrymmet. Säkringarnas beliggenhet beror helt på om värmaren är originalmonterad(sannolikt i säkringsboxen, eller står beskrivet i ägarhandboken) eller eftermonterad(och om eftermont. - beror helt på montören)

MVH:
Sakari
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.