|
|
|
|---|---|
|
Har dubbla värme/kyl -reglage där jag misstänker att det högra reglaget ej fungerar då det går lättare än de andra och ej snäpper till när man vrider det motsols till stop. Dessutom kommer det värme vid fötterna och vid vindrutan trots att den står på kallt. Tacksam för tips om hur man kan lösa detta. Tobbe | |
NIKE |
Hej på dig . Du behöver inte vara orolig att ditt reglage är paj för det ska vara så .Anledningen till att det bara klickar i det vänstra reglaget är för att det sitter en kontakt i det som styr.tex.. om du har det vänstra reglaget på max kyla då kommer det bara kyla även på högra sidan och tvärtom om du har max värme på det vänstra reglaget så kommer det bara värme även på den högra sidan.Hoppas du förstår vad jag menar. CROMODORA ROCKAR |
NIKE |
Och om det fortfarande bara skulle komma värme när du har reglagen på max kyla så är det dina värmeventiler som spökar gå in på mekartips och läs mer där så kommer du att lösa problemet.. CROMODORA ROCKAR |
|
Vad kan det vara för fel när utblåsen i mitten och på instrumenbrädan bara blåser kallt fast reglaget i mitten står på max röd? |
|
|
Homer! Pga att dessa utblås endast skall blåsa uteluft. Iaf på mina E28:or är det så. Mvh Janne. |
|
|
Homer, Du har ett reglage mellan utblåsen, som väljer om de ska vara frisklufts- eller varmluftsutblås. /Svante |
|
| Länk | |
| Länk | |
| >>>Homer...länken var till dig... | |
|
Tack Greger, det är säkert det som är felet. Bytte sterion direkt när jag köpte bilen och värmen har aldrig funkat. Forumet är suveränt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.