|
|
|
|---|---|
|
Hej, Gäller min 750 -89 med originalmonterat larm. Efter problem med öppning/stängning/larmning med fjärrkontrollen köpte jag nya batterier (två knappceller) på BMW, och nu fungerar det som det ska! Men..., i uppförs- och nedförsbackar kommer ibland ett "bjoink-ljud" från instrumentpanlområdert (inte från gong-gongen!) samtidigt som den röda LED:en på instrumentbrädan "flashar" till. Jag misstänker lutningsgivaren, om jag nu har en sådan. Var sitter denna givare fysiskt i bilen, liksom larmtutan? Det elektriska kopplingsschemat ger ju inte mycket hjälp om placeringen... Är det någon (Erik W t.ex) som har en bild/beskrivning över larmsystemet och var komponeterna är placerade i bilen? Lars Franzén | |
|
Det är väl fyra knappceller som du har i "fällkniven"? Kolla lite här, gäller förvisso mest USA-versionen: Länk Annars rekomenderar jag ETM: Länk Det verkar som det finns en förflyttningssensor kopplad ihop med lysdioden (Sidan 359 i ETM). Jag vet inte om det finnns någon rörelsesensor i larmet, men jag vet att det finns på min E34-95 som har en senare version. Sirenen lär sitta innanför friskluftsintaget på höger sida. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.