|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad kommer härnäst från BMW? | |
|
Extremt häftig bil! Det ryktas redan om en uppgraderad M5... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ser ut som RS6 fått lite retrodesign a'la Ur/Sport Quattron. Snyggt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det har diskuterats i andra trådar förvisso, men jag tycker effektkriget börja urarta i rena fånerier. :-) RS6 är säkert en grym bil på alla sätt (liksom M5 Touring) men 580Hk.... |
|
|
RS6 väger 10% mer än M5 och tappar cirka 12% av effekten innan kraften når backen. M5 tappar bara cirka 6%, så bilarna är inte så olika ändå. Det är ju snack om M5 med turbo nu, och då är ju BMW om igen utan tvekan. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Håller med om att effektkriget spårat ur rejält. 600 hästar liksom... Men brutal är den! Jag tror inte att det kommer någon M5 med turbo, det skulle strida mot ///M-avdelningens principer. Mer troligt då med litet större cylindervolym. Borde inte vara omöjligt att förstora V10:an till 5,5 liter och på så vis lyckas kräma ur närmre 600 hästar, om det nu är det man vill... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Riktigt brutal bil dom har lyckats få fram! men en sak...måste dom verkligen hålla på med sina fula dioder i underkanten av lyktan?! så fult,ser ju ledsen ut... Håller med,effekt kriget börjar gå lite för långt nu...men de finns ju en gräns där normalköring skulle bli näst intill omöjlig,och den är inte långt bort nu. Såg ett inslag från top gear här om dagen då dom testade en Brabus merca. En cab med V12 och dubbelturbo. Den hade 730hk och ett vrid på över 1000nm..och dom sa att de va för mycket effekt för den bilen igentligen....då har de gått för långt! Visserligen handlade de ju om en uppgradering av en trimfirma,men de dröjer inte länge förns fabriksbilarna är där också som dom håller på nu. |
|
|
Andelen 400hk+ bilar är mycket begränsat medan tråkmodellerna med 2liters motorer säljer dessto bättre snart kommer 520i med 170hk 4cyl dom är lätt att glömma bort, topmodellerna är image för märkena, vi bilentusiaster tycker BMW, Audi, Mercedes-Benz är häftiga och köper deras modeller på grund av dom, eller hade vi köpt BMW även om 320d, 525d vore topmodellerna?, medan märken som hoppar imagemodeller hamnar i skuggan, SAAB borde ha byggt EV-1 (sportbilen med solcellstak) 1984-85 då hade vi inte garvat åt dom i dag. Det BMW borde kontra med är att erbjuda 6vxl manuell låda i Europa (SMG III är ett dåligt skämt) och snälla gör något åt fronten!!! (obs personlig åsikt, jag kan drygt 4år efter premiären fortfarande med fronten på E60/E61) tills dess är Audi RS6 klar etta hos mig, dom fick nästan dra mig ur den röda i Frankfurt=) Stephan |
|
|
Måste nog säga att Audin är en slätstruken tvålkopp utan nån udd i designen & grillen är ju minst sagt hemsk ser ju komiskt ful ut. MEN men bra bilar är det! Mvh Danne |
|
| Håller med dig fullständigt daniel.f... | |
|
Det ryktas om att 580hk är i underkant. Den verkliga effekten sägs hamna över 600hk. Flåklypa |
|
|
Undrar hur den känns att köra i 90 km/h? Hastighetsmätaren rör sig väl knappt (gradering till 400 km/h?) Måste vara totalt ointressant att köra på svenska vägar.... Nä, tacka vet jag 318is E30, den är intressant att köra redan från 30 km/h! /L |
|
| Det går att åka fort på svenska vägar oxå... | |
|
Nya RS6:ans skärmbreddare slätstrukna? Antingen har nån tillbringat för mycket tid på Vallåkraträffen, eller så är det dags för en tur till optikern. ;) |
|
| Leffo har så rätt, just därför man kör omkring med en e21 :-) | |
| Gah! Nya RS6... har alltid varit svag för Audis toppmodeller och detta är inget undantag. Jag tycker den knäcker, en brutal vagn helt enkelt! | |
|
Acous menar du den här :-) Länk Mvh Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.