|
|
|
|---|---|
|
Tänkte serva 328an nu. Är castrol tws 10w60 för bra? Är lite tickande ventiler som jag hoppas blir lite tystare med den oljan | |
| Edge 0/40 lär ju vara bättre till bruksbil med alla kallstarter b la | |
|
Hade mest tänkt ha den till att få bort ventilslamret. Tänkte byta oljan efter 500 mil igen |
|
| Då kan du ju alltid testa :) | |
STi |
Undrar också om det är lite overkill. Vill ju ha det bästa för motorn. Skadar det motorn mer än om man kör på 0w30 eller vad det nu är bmw häller i i standard bilarna. Kör inga korta sträckor utan alltid lite längre... |
|
Prova med att göra en motorskölj innan du hoppar över till den oljan och se om de blir någe bättre... Gjorde de själv rätt nyligen och blev mer nöjd än väntat...va ingen jätteskillnad då ja inte hade så värst mkt slammer... |
|
|
om syftet är att få bort ventilslammer mm genom att "rena" med en fräsch olja, hade jag istället försökt använda en så tunn olja som möjligt tex 0-40 eller 0-30. Haas> vad körde du för motorskölj? gjorde själv? kostnad? |
|
|
Jag körde med CRCs motorskölj,fast de va meningen att ja skulle köra omegas,men farsan köpte fel :) Men blev nöjd med resultat...men skulle ändå köpa omegas om ja skulle göra de igen...inte för ja har en aning om vilken som e bäst,men känslan säger att de ligger lite mer jobb bakom omegas. CRC kostar typ 70:-/flaskan...men behövs 2 stycken då 1 flaska räcker till ca 4-4½ liter. Omegan ligger väl runt ca 130:-/flaskan...även där behövs 2 stycken. Visst gjorde ja de själv! bara hälla i de i motorn innan du byter olja och låter den gå ca 15 min på typ 1000rpm. |
|
|
Var köper man dessa motortvättar? Mekonomen? Är de lika bra som en engine flush? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.