|
|
|
|---|---|
|
Har haft lite problem med kylaren och fått luft i systemet på min 540. Kollat temp.mätaren väldigt noga hela tiden. Häromdagen stod den plötsligt i botten på det röda efter ca 2 km körning. Stannade direkt. Nu; två dygn efter stillastående går tempmätaren direkt i botten igen bara man vrider på tänningen (och motorn är ju definitivt inte varm längre). Nån som har en aning om vad som skett? Är tempmätaren skadad? Hade nu för avsikt att lufta systemet och fylla på glykol men svårt när man inte har tempmätare som funkar. Tacksam för svar. | |
|
har samma problem med min 540-98 skillnaden är att min inte startar när mätaren är i topp, den reagerar inte nåt när man vrider om nyckeln... detta kan inträffa både varm som kall motor... fick diagnosen kombiinstrument (instrumentpanelen) bilen ska in den 19e! har du provat att starta bilen när den är kall, även med mätaren i topp? |
|
| har du fått ngt svar? | |
|
Vet inte hur det är på bmw men på många andra bilar så går mätar direkt till max när givaren är paj. dvs kall motor vrid på tändningen och den går till max. Vi bytte givare och det fungerade på en gång, detta var dock en ford. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.