AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.718

Är denna M3:a värd en titt?

Sida 3 av 3
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
produce:
Stavfel m.m redovisas här:
*servic bok
*ink nya vevlagren
#Xeon
#Glas taklucka
#Back sensorer
*Parkerings hjälp
*trotoarkant
* Halv skin
* Anti slad & anti spin

Räcker det som svar på din fråga ?
Man behöver inte vra oseriös för att man stavar fel men det ger ett oseriöst intryck när man försöker sälja en bil i den här prisklassen, vet inte hur många ggr jag ska behöva upprepa det ...

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Tror dessutom annonsen är ändrad ganska mycket från den ursprungliga som var ännu sämre ..
Orkar man inte lära sig skriva är det nog mycket annat man inte orkar sätta sig in i. Kanske hur man sköter om en M3 på ett långsiktigt sätt. Ett hemskt resonemang enligt många, men man får ju bilda sig en egen uppfattning när man träffar säljaren.
pg_ice
jag köper ingen BMW där ägaren stavar som en kratta
så det är fullt med fördommar här ;)

annonsen ska ju representera bilen och är det en massa felstavningar så är det även fel på bilen enligt mig.
oseriös annonstext= oseriös bil

SÅ låter det men det betyder ju inte att det är så.

jag kollar alltid 2 gånger extra när jag har satt ut en annons att det är rättstavat.
har jag stavat fel så vet jag att helhetsintrycket sjunker därför ändrar man det.

sen att man skriver som en kratta på forumet det är ju en sak då man är under tidspress på jobbet ;)
highway star och niklas.olsson har onekligen en poäng i vad de skriver...

frågan är dock hur det kommer bli när "msn-generationen" (ungdmar i 14-17-årsåldern) börjar annonsera om en sådär 5-10 år... då lär vi kunna beskåda ett flitigt särskrivande + användande av påhitteord som typ, lixom, LOL, hehe, och så vidare.
Stavfel m.m redovisas här:
*servic bok
*ink nya vevlagren
#Xeon
#Glas taklucka
#Back sensorer
*Parkerings hjälp
*trotoarkant
* Halv skin
* Anti slad & anti spin

Räcker det som svar på din fråga ?
Man behöver inte vra oseriös för att man stavar fel men det ger ett oseriöst intryck när man försöker sälja en bil i den här prisklassen, vet inte hur många ggr jag ska behöva upprepa det ...

jag köper ingen BMW där ägaren stavar som en kratta
så det är fullt med fördommar här ;)

annonsen ska ju representera bilen och är det en massa felstavningar så är det även fel på bilen enligt mig.
oseriös annonstext= oseriös bil

SÅ låter det men det betyder ju inte att det är så.

jag kollar alltid 2 gånger extra när jag har satt ut en annons att det är rättstavat.
har jag stavat fel så vet jag att helhetsintrycket sjunker därför ändrar man det.

sen att man skriver som en kratta på forumet det är ju en sak då man är under tidspress på jobbet

Vad f..... har det med stavelse att göra om bilen är i bra skick eller inte???.Personer i fråga kan vara läkare i sitt hemland som flyttade till Sverige pgav krig,som har bott i Sverige i 3-5 år bara.Tycker bara att det är idiotiskt att resonera så som ni gör.Köp bil av en som kan stava han har säkert servat och tagit hand om den.
te
303
ted81
BMW M3 E92
klarar man inte av att stava eller sätta ut bilen på annons på ett bra sätt så är det nog mer lönsamt att ställa bilen hos en seriös bilfirma.

så brukar jag göra med mina bilar och det funkar, jag kan ha en annons på blocket hur länge som hellst men inget händer.
Hos bilhandlaren så kan den bli såld på en vecka.

Nu väljer jag ofta bilhandlare då jag har lätt för att göra felstavningar osv.
Det känns det mer seriöst att handla hos en bilhandlare.

jag har oxå massa fördommar , jag kan tom sträcka mig så långt å säga att jag köper hellre bil då det är en säljare med svenskt namn.
Jag har köpt flera bilar av personer med icke svenskt namn och det har oftast gått väldigt bra.
Men ändå så finns fördommarna där och när man köper en dyrare bil så håller man sig till seriösa annonsörer med svenska namn eller till en märkeshandlare.

så ser mina fördommar ut.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Inget ont om de som inte behärskar stavning och språket fullt ut, bilen kan säkert vara lika fin och välskött för det men faktum kvarstår att en välformulerad och rättstavad annons ger ett seriösare intryck.

I de allra flesta fall beror det säkert på ren lathet att man inte tagit bra bilder på sin egen bil och stavat hyffsat rätt. Finns bra hjälp för rättstavning eller så tar man hjälp av någon som kan bättre.

Hinner/orkar/känner man inte för det tror jag sannorlikheten att bilen också är sämre skött om man generaliserar lite.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har läst en del jobbansökningar och har man mycket ansökningar att välja mellan går de som innehåller dålig svenska och många felstavningar bort ganska snabbt.

Även om vi inte är ute efter folk som behöver kunna stava perfekt så blir intrycket att personen inte är seriöst intresserad och inte hller har varit beredd att anstränga sig lite för att få jobbet.

Sälja sig själv eller bilen innehåller ganska många likheter. Kan du inte själv, ta hjälp.

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Sony: Det där har redan diskuterats. Det märks ganska väl om det är en invandrare som skrivit annonstexten och då får man ta det under beaktning. I det här specifika fallet är det dock inte så, säljaren är svensk.

I första annonstexten han hade så skrev han massor med talspråk typ "jo men asså vill ni veta mer är det lixom bara o ringa". Sånnt hör inte hemma i en annonstext och det säger mig så pass mycket om den som skrivit annonsen att jag tappar intresse för bilen.

Eller skriver du dina platsansökningar för jobb med talspråk, särskrivningar och syftningsfel också ? Det spelar heller ingen roll menar du eftersom man ju faktiskt kan behärska de uppgifter man ska utföra på jobbet ändå ?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
pg_ice: Word up !!! Instämmer helt.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
OJ! Jag lär aldrig få någon av mina bilar såld! Jag skriver som en kratta! Trots stavningskontroll och att jag läser mina annonser och inlägg på forumet flera gånger så missar jag felstavningar och framför allt särskrivningarna!

Nu får kanske någon en "aha" upplevelse men trots att jag skriver som en kratta så är jag faktiskt ganska noga med mina bilar! :-)

(Tur att jag pluggar Svenska på Komvux just nu vid sidan av jobbet!)

M3 E30Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.