AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.719

Är denna M3:a värd en titt?

Sida 2 av 3
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
rauta_man>> man bugar o bockar allra ödmjukast :-)
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Highway Star, ja man får ju aldrig nog med fördomar om de som inte kan skriva 100% rätt! Och det måste vara något lurt med dom då!
Så jag förstår dig fullt ut!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Skillz: Ah, du försöker vara ironisk men misslyckas. Det handlar inte om själva felstavningarna i sig själv utan det handlar om hur man för fram sig själv som person. En bil i den här prisklassen handlar jag inte av en person som ger ett o/halvseriöst intryck, så är det bara.

Annonsen avgör i mångt och mycket intrycket man får för bilen. En välformulerad av välbeskriven annons kan göra hela skillnaden jämfört med en slarvannons där någon exempelvis satt in bilder på en halvskitig bil eller proppat den full med talspråk.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Highway Star säger så är det många signaler man sänder med en annons och där är stavning en del, precis som kvalitet på bilder, formuleringar, korrekt information. Sen skadar det ju inte att annonsera under sitt riktiga namn och ha synligt regnr.

En välformulerad annons med fina bilder på en fräsch bil kan "överleva" några stavfel men om stavfelen kompletteras med taskiga bilder, fel fakta och är inskickad av BMWM3 så ger den inte direkt ett seriöst intryck.

___
//Ulf
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Misslyckas?

Felstavningar kan leda till att man råkar presentera bilen fel.
Finns många faktorer som spelar in, som handlar om stavfel. Fast vissa orkar inte tänka så långt.
Men men, ingen idé att försöka övertala någon att skippa fördomarna, för det är lika skitigt med fördomar som stavfel. Alla kan inte vara lika duktiga.

Det jag undrar, är hur ens svenska kunskap är inblandad med ägandet av en bil?
Tycker bara det är nedvärderande mot dom som inte är lika duktiga som ni, att tänka i dom banorna.
om vi återgår till trådens ursprungliga ämne så är jag nästan säker på att just denna bil tidigare annonserats ut via npbil.se (jkpg) som någon typ av förmedling. troligen av förra ägaren.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Skillz: OK jag fattar vad du menar men i det här fallet är det säkerligen en yngre förmåga som är uppfödd med svenska som modersmål som säljer bilen men ändå väljer att framstå som halvslarvig.
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
Highway star:Då ägaren av bilen som tråden handlar om bor i samma stad som mig kan jag lova att han är 100% svensk,har själv träffat och talat med han i andra ärende.

Tyvärr så stavar alla inte lika bra,men han vågar annonsera både med sitt riktiga namn och regnr.

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
skinkan:

Vad tycker du om bilen? Ser den bra ut?

Mvh Jimmy
skinkan>>Inte skulle du kunna ta kontakt med ägaren igen, och be om en provtur? Vore kul å få en liten bild om hur den känns,.. =))

mvh
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Men åååå.. Är det verkligen så att en BMW annons måste vara felfri vad det gäller text och bild? Stackas den kille som försöker sälja sin bil och bara får en massa skit i forum istället för att få en seriös köpare, bara för att han missar ett "e" i service ... Ge er!! Åk och kika på bilen istället!!!

/Daniel
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
Det lilla jag har sett bilen på håll så ser den ut som vilken m3:a som helst,rentvättad och blank.

Stöter jag på han på stan kan jag ta en lite närmare titt.
skinkan>> Ok, tackar.
Det blev visst ingen M3:a.. Hitta en M5:a med perfekt historik som jag slog till på!!!

Tack för hjälpen allahoppa.. oj, kanske stava lite fel där, men vad gör väl det.. ;)
Rauta_man:
Kul att du hittade en fin M5:a, vilken årsmodell?
Jag får nog "stå ut" med min M3:a och ställa undan den över vintern, verkar stört omöjligt att sälja för vettiga pengar, å andra sidan blir det ju nice till våren att plocka fram den igen.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Micke169>> Håller med, kändes rätt på en gång. Blev en -02:a 8500mil 2ägare innan mig. =D

Tjohoooo va de går!!!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
rauta_man>> grattis, när får man se lite bilder :-) ??
Conan999
Jag tycker en del har väldigt slarvigt utformade annonser med många stavfel bla, kollar dom ens på den själva innan dom lägger ut den?? Behöver ju inte ha nåt med hur seriös man är dock.

Conan999
bomis>> Tackar! Ska försöka ta några i helgen. =)

Tjohooooooo va de går!!!
pr
296
produce1
540/6 touring-95
HighWay star.

Alltså e du på riktigt menar du verkligen allvar med att annonsen är felstavad?

Hade förstått dig om det stått till exempel:bnw m3 sol tacklocka,elspeglenbländar typ

Men nu är det du som e ngn sorts stav polis får verkligen hoppas att det inte är många som tänker som du.

Du måste få ett ganska begränsat antal bilar att kolla på när du köper en .Tycker skicket på bilen är mer avgörande än om det fattas 1 bokstav i service.

Man är inte oseriös bara för att man råkar stava fel.

Visst sen kan man undra om han läst annonsen innan han godkände den & då bör man även tänka så här kan han stavat fel 1 gång & sen läser igenom annonsen så ser han kanske inte felet då han tror det är rätt.Annars skulle han ju inte stavat så från första början.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.