AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.717

Är denna M3:a värd en titt?

Sida 1 av 3
Är på G å ska köpa en M-bil, å hitta den här på blocket.

Länk

Förstår att man inte kan begära för mycket av en M3:a i den prisnivån, men är heller inte ute efter den finaste...
Vore kul om ngn här på forumet kunde ta en titt på den åt mig.
Undrar hur det kan komma sig att man sänker priset från 269K till 220K..?

Mvh
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag har som princip att inte köpa en bil av personer som inte ens är i närheten av att stava rätt i sin annons.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Prisänkningen beror väl på att 269' är för mycket för en 02:a med 11-12' mil och som trots att "fullutrustad" är angivet inte uppfyller allas önskemål. Tänkte bl a på lilla navin, delskinn och 18".

220' låter som ett ok pris men det förutsätter ju att allt är som det ska med bilen. Tänk på att det är ett kreditköp där bilen står som säkerhet.

___
//Ulf
Highway Star>> hahaha, ja hade man såna krav, så fanns det väl knappt några alls å välja bland. =)
Programmer>>Tack för tipset! Okej, så det är kredit på den. Där ser man... kanske man kan ta över en del av den. Kanske bättre ränta än Swebank. =)

Ingen här som sett bilen på nå clubträffar eller dyligt?

Mvh//
Är fjäderbenstaget i motorn extrautrustning??

Jag har alltid fått för mig att det sitter som standard men har sett flera annonser med bilar utan det på senare tid......

Lizzardo:

Det kom på bilar från 03 men kan/kunde eftermoteras på 01 och 02
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag kanske är petig, men undrar om milen stämmer. Inte ens på min bil som gått 21.000 mil är stolen så sliten, och jag väger ändå 100 kilo.

Att någon inte kan stava är skit samma, ungarna får inte lära sig det i skolan idag, och att det finns kredit på bilen är inte ovanligt och lätt fixat.

Blocketgarantin invaggar förtroende, men jag hade nog kollat den här bilen väldigt noga innan köp. Och att han sänker priset beror nog på att han måste sälja, oavsett jidder-jadda om byten till dyrare bilar med pengar i mellan.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Robert Lundberg: Jag vill heller inte ha en bil som är körd av nån unge ...
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Han kan ju ha dysilexi (stavning?) eller bara inte ta för vana att läsa igenom sina annonser eller inlägg innan han sparar dom.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag tror mer att killen stavar med talspråk. Känns inte så seriöst i en annonstext där man säljer en bil för en kvarts miljon ...
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
Annonsen är det som ger första intrycket av säljaren så för mig spelar det stor roll att det är rättstavat och att säljaren lyckats få med objektet på bilderna (och inte halva bilen plus staketet på tomten som brukar förekomma ibland).

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
rautaman>>ha med i bakhuvudet att ingen maskinförsäkring gäller på bilar över 10 000 mil och det KAN bli en VÄLDIGT dyr affär i slutändan, bara ett tips..mitt förslag är att lägg på 20-40 tkr så får du både lägre mil ex Länk eller
bomis>>precis så börjar mina tankegångar nu också gå.. =)
Har ju tänkt haft bilen i några år, å de vore då inte kul med BÅDE värdeförlust OCH dyra reparationer. (för som man läst, så kan det bli VÄLDIGT dyrt om maskingarantier å dyligt inte gäller).
Har haft lite kontakt med ägaren till bilen i din länk. Lite trist tycker jag att det är, när folk har svårt för att ge ut reg.numret. Jag bad om det i ett av mailen, men det måste han ha "missat"....
Man vill ju kunna kolla upp bilen ordentligt innan, för å undvika onödiga resor genom halva Sverige..
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
rauta_man>> jag rekommenderar dig även att köpa en bil med smgII lådan, då den är både bättre och tåligare, men ffa MKT roligare att köra med...manuella lådorna har en förmåga att bli sladdriga (svårt att få i rätt växlar vid snabb körning) på bilar med höga mil + att kopplingen slits betydligt mer. dessutom finns det ingen normal människa i världen som kan växla på 0,08 sekunder(smg) med en manuell låda...Pröva båda lådorna innan du köper! lycka till!
bomis>> Smg låter ju som j-vligt mycke roligare när man läser om lådorna här på forumet. Så det är förstahandsvalet för mig.
Var in å kolla på din.... inte illa..,om man säger så! =)
bomis>>Hur lång har din gått? Den är ju skit snygg!!!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
rauta_man>> tackar, den har gått c:a 3900 mil i dagsläget...Jag skall lägga upp lite fler bilder snart eftersom jag nyligen slängt på umnitza angel eyes och eisenmann race (83MM) sytem på bilen, snart skall csl-luckan i bak på oxå + sänkning....Till våren blir det csl-diffuser i bak me.... :-P
bomis>>Dra mig baklänges!!! Finns det inge botten på ditt konto!!?? =D
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
rauta_man>> har uppdaterat galleriet nu på garaget med lite nya bilder :-)
bomis>> det är väl bara för en annan å inse att man ligger en bra bit efter! =D jag säger bara: SATAN va snyggt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.