AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.283

Avgassystem 328-Dånar för mycket...

le
73
lepras1
328i coupe- 95
Tja,har byggt ett eget avgassytem från katten o bak på min 328-95..
Körde först ett Y-rör på orginalfästena,sen blev det 3tum ca 30cm till stegmuffen på 2,5tum,och sen 2,5 till slutdämparen...

Problemet är att det dånar ganska mcyket mellan 1500-3500/4000 varv och sen låter det knappt något..helt fel..Vad kan jag göra?
sp
24
speedbullet
M3 e36 s50b30-95
problemet är att du har gått upp till 3" mitt i avgassystemet vilket medför att du får för lite avgas mottryck på låga varv och medför därför att det inte tystnar lite förrän du kommer i i högre varv då motorn har hunnit bygga upp lite mottryck i avgassytemet.Ersätt 3" delen med 2 1/2" och sätt ev dit en liten dämpare till så ska du se att det går fint ;)

"Speed is the ultimate adrenaline RUSH"
le
73
lepras1
328i coupe- 95
Hade den tanken också..men det tystar av efter typ 4000 varv...borde inte det låta som max då?
sp
24
speedbullet
M3 e36 s50b30-95
Man kan tro det men faktum är att vid det varvtalet så har du så högt avgastryck att avgasljudet "slätar" ut sig om du är med vad jag menar.det symtomet för man överlag med det flesta förekommande att gå från ett dovt avgasljud till ett vassare ljud på högre varv.Hoppas detta var till nån hjälp.

"Speed is the ultimate adrenaline RUSH"
le
73
lepras1
328i coupe- 95
Tack så mcyket..Nån som vet vart jag kan köpa ett Y-rör som är 2,5tum både in och ut? finn sbara med dubbla 2,5" och enkel 3"..
le
73
lepras1
328i coupe- 95
Ingen?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Kolla här Länk
kolla oxo mekonomen dom brukar kunna ta hem på beställning....
förskottsbetalning dock..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.