|
|
|
|---|---|
|
Vad skulle Ni vara berädda att betala för denna bil. Inga idiotinlägg nu tack. E39 525I 2001 med 67000 km Alldrig vinterkörd Svensksåld Full servicebok komfortpaket Avbländbara inner och ytterbackspeglar. 16" BMW orginal fälg Pärlemoblå | |
|
mellan 120000-135000kr. kanske lite mer om den är i extremt bra skick. Skicket avgör! |
|
Vantage |
Förvisso köpte jag en Touring förra hösten, en -01:a som rullat 8500 mil. Gav 143 500:- hos en bilhandlare. Inget speciellt med denna bil som rullat året runt. "horvat" verkar vara en pärla du hittat iaf. Håller med "spacco" ang priset mm. Niclas |
Vantage |
143 500 ska vara 173 500:- Niclas |
|
125000 kanske man kan ge om det är en seriös bilfirma som säljer den. Annars går dom tyvärr för under hundringen trots det lilla miltalet.. Hittade en förra månaden åt min syster för 89000, 525:a -02: med klima, svensksåld och i jättefint skick...och tro det eller ej. På en bilfirma!!! Men det kanske var ett lyckoskott...:) Frasse |
|
| Alltså jag funderar på att börja leta 525/530 och jag undrar vart ni hittar alla dessa bilar till vrakpriser. Går det verkligen att få en 525 -02:a med runt 10 000 för 89 000? Är det samma blocket.se jag letar på eller har jag missat nått? | |
| danielb: Håller med, det låter helt ofattbart. | |
Vantage |
Tror man gement talar om privata-köp här. På bilfirma får man slanta upp med 10-30' till antar jag. I mitt fall som ni ser ovan så gav jag 173 500:- för min 525i Touring -01 med 8500 mil på mätaren. Förvisso hade jag ett inbyte som jag själv inte skulle tagit emot som säljare, så allt är som sagt relativt.. |
| En -02 för 89.000 .. vet inte ... men .. jag har väldigt väldigt svårt för att tro att allt står rätt till då ... | |
|
Highway Star : Med tanke på att en fräsch 523 -99 har ett värde på knappt 50000 kr på autopower så är nog en 525 -02 för 89000 kr i toppskick skulle jag tro... ;-) |
|
|
En fräsch 523 från 99 bör ha högre värde än 50 (ber. på mil o utr.), likaså en 525 -02 mer än 89. En del här på forumet verkare nedvärdera bilarna nåt drastiskt, kanske för att själva slå till o göra kanonaffär. Rätt klurig taktik faktiskt... Jag gav ca. 90 (brutto) för min egenimporterade 525 -01 i maj, det var riktigt billigt, även om den inte är toppmatad. På BMW i DE! Så mycket kan inte priserna rasat på 3 mån., fantasi... Klart att gå hitta ras billigt dock. Mvh: Zoltan |
|
|
Söker man på Blocket på 525 som gått max 12' mil så är den billigaste 115' och sen finns det ett par till med liknande pris. 89' för en 02:a hos en handlare låter lite för bra för att vara sant men å andra sidan så nämns inte miltalet... ___ //Ulf |
|
|
Jag glömde miltalet precis som du påpekade programmer: 13456 mil för att vara exakt. Och jag försöker inte alls nedvärdera BMW, för jag tycker det är bland det bästa att köra och har haft en hel drös de senast åren. Men likförbannat kan man sk fynda med BMW precis som med alla andra märken. Speciellt här nere i Skåne. Och jag inte bara tror utan vet med säkerhet att det går att hitta billigare BMW här i Sverige än tex i Tyskland. Och då gäller så klart inte bara Blockets annonseräven om en hel del säljs, eller rättare sagt annonseras ut där. Så....på med prutarbyxorna och ge er ut i vida världen så ska ni få se att det begärda priset på en bil långt ifrån stämmer med det man får för bilen. Lycka till allihopa Frasse |
|
| Jag är personligen av den uppfattningen att man får det man betalar för ... Släpper någon en bil för billigt då finns det en anledning ... minst | |
|
Highway Star: Grymt bra sagt, det stämmer i de flesta fall. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.