|
|
|
|---|---|
| Hej! Hur tar man ut en limmad framruta med enkla medel | |
|
Det är inget man gör speciellt lätt: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Oj jag hade aldrig trott att det skulle vara ett så pass omfattande arbete att byta vindruta. __ Bilblogg: Länk |
|
| Hej ! jag menar hur får jag lös en HEL framrura (ej sätta i ny) Fins det någon tråd som man skär i limfogen. | |
| Det visar de ju i länken, kolla på sidan två. | |
|
Enda skillnaden att ta ur en hel eller trasig ruta är väl att det är mer spännande om man får ur den hela hel så att säga. AE |
|
| Använd pianotråd eller ev. ståltråd, sedan kan du såga i limmet, pisslätt, det har jag gjort en gång, behövs inga dyra specialverktyg. | |
| Vill du göra det enkelt åker du till förste bäste glasmästare. Vill du däremot göra det så billigt som möjligt får du nog stå där och såga med ståltråd. Hur har du tänkt att få dit rutan igen? Knappast nåt gör det själv jobb. Kan vara problem även för proffsen, min vindruta blev tät först efter tredje försöket hos glasmästaren. Låt inte snålheten bedra visheten!/ Glasklart? | |
|
Inget vidare nöje att skära limmet med pianotråd. Se bara till att du skyddar lacken runt rutan ordentligt, silvertejp duger bra. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.