AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
920

Problem med "varierande" AC-temperatur i E46 330d

Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
330daT RME Individual -02
Hello World!

Jag har inte tidigare reagerat på några problem med temperaturregleringen i min E46, men under semestern märkte jag några "märkligheter".
Generellt sätt så funkar allt som det skall med ett par undantag:

1. Vid "hård" körning på motorväg (ganska hög fart) faller temperaturen märkbart. Det börjar blåsa iskallt ur AC'n, och kupétemperaturen sjunker ordentligt.

2. När utetempen sjunker till ett par plusgrader börjar tempen i kupén stiga märkbart.

Jag kör alltid med AC'n på, fläkt på AUTO, recirkulering på AUTO och tempen satt till ca 19-20 grader.

Min tanke är att någon givare håller på at ge sig, men detta varkar lite för "repeterbart" för att det skall vara givarfel?

Någon med samma problem?
Lösning?

///M

BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap...
JAg har precis köpt mig en 330 E46 och tycker lite likadant, fast jag tyckte det var ungefär så på alla E46or jag provkörde. Jag märker att jag pendlar mellan 19-21 grader i kupé-temp för att trivas. Behövde jag aldrig tidigare när jag körde SAAB t.ex.

Den är kanske inte är bättre? Eller har din börjat bete sig så här nu?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
På min E46 323 visade den alltid i mitten (normal-läge alltså) oavsett. Det skulle krävas väääääääääääääldigt långa körningar för att den skulle röra på sig vid tomgång. Det är något fel på era tempmätare eller så borde ni kanske lufta kylaren.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Skönt grodan, släpp sargen och kom in i matchen de pratar om innetemperatur.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jaha ojdå, men orka och bryr sig om sånt egentligen. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.