AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.167

Sådär resultat- borttagen slutburk

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag var ute och bytte sista biten av avgassystemet på Mörkret (svarta andrabilen), inte för att det var paj utan för att det var helt :)
Det dämpar ju för mycket. Så nu är sistaburken ersatt med två st 2,5" pipor. Sistaburken är ett rejält härke så garagedomkraften fick användas vid nermontering. Efter ihopmontering så blev det provtur och på tomgång låter den ju som en sexa med ganska öppet system ungefär, men inne i bilen hörs fortfarande ingenting. Man måste köra ner rutan för att höra lite, eländiga dubbelglasrutor :(
Jag får hitta en tunnel att provköra i och se om man får höra lite fina toner vid fullgasövning.

/Mats J
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Trådar som denna är inte mycket värda utan en ljudfil ;)

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jamen det blev ju inte mycket till ljud :( Det var ju det som var det tråkiga.
Men jag skall kolla om jag har en MP3 spelare med inspelningsfuntion som jag kan rigga upp där bak och köra en repa. Det är ju av allmänintresse.
Jag återkommer isåfall.

/Mats J
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Gjorde exakt samma operation på min släde och tycker det blev klockrent ljud, mycket vassare och med grövre muller än orginal. Ljudet när den växlar vid en fullgasrepa vid 6500 rpm är ju hur maffigt som hellst:) Sen vid just 1200 och 1700 varv så framhävs ju ljudet väl att det inte är någon liten sexa det handlar om:)

MVH Robban B
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har fortfarande kvar den platta burken som sitter direkt bakom skarven på avgassystemet, jag kanske borde ta bort den med?

/Mats J
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Meka ditt ett Eisenmann system istället.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Den platta burken bör vara kvar för att undvika jobbiga resonansljud!

MVH Robban B
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det är lite väl påkostat att köpa ett Eisenmann till en bil jag bara tänker köra med månaden ut... Sedan kör jag igång den andra igen. Det är min extrabil som jag testar lite på såhär på slutet, kanske blir reservdelsbil åt den andra, men egentligen är den för bra för det så jag kanske bara ställer den någonstans så länge...

/Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.