AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
810

Märkligt fenomen med RADIO i 330 E46

Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
330daT RME Individual -02
Hello World!

Jag har nu kommit hem från en längre semestertur ner i europa (fr Tromsö till Göteborg) :)

Vid körning genom norra Sverige dök det upp en radiostation i RDS displayen som heter "SR Vnorr". Denna lade sig på 3 sationsplatser i radion. Det märkliga var att det inte gick att välja denna station. Möjligen så upptäckte jag den inte förrän jag passerat dess sändarområde...

Nu till det märkliga i situationen: Stationen låg, och ligger fortfarande kvar i radion! (på tre kanalplatser). Den går fortfarande inte att välja (naturligtvis), men ej heler att få bort. Jag har prövat det mesta nu, inklusive att scanna med radion, ta ut säkringarna och även kopplat bort batteriet ett par minuter.

Stationen (stationerna ligger fortsatt kvar i listan över RDS stationer trots att jag är MINST 100 mil utanför dess täckningsområde!!!

Detta kan ju tyckas vara en bagatell, men det ställer till problem.
Om jag försöker "bläddra" i kanalerna med "pil upp /ned" på ratten stannar jag alltid på den station som ligger före, eller efter dessa "SR Vnorr" som ligger mitt i min RDS lista. Detta gör att jag inte kan skippa mig genom min RDS lista på ett vettigtt sätt.

Någon som har varit med om något liknande? Lösning?

Radion i min bil TROR jag är en BM54. Det rör sig i vart fall om originalradion till en NAV PRO 16:9 uppgraderad till en MkIV navcomputer.
Bilen är tillverkad 26/7 2002.

///M

BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap...
Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
330daT RME Individual -02
Problemet løst efter att batteriet varit bortkopplat i 4 tim.

///M

BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.