|
|
|
|---|---|
|
de e inget fel på bilen de vill säga den går som den ska o allt. men när man startar bilen då den e kall de e säkert samma sak varm. men öppnar man huven o står där framme så luktar de väldigt mycke bensin bilen e en m3 e36 -94a pedantskött men tyvär så läcker den någonstans uppenbarligen är de nå¨gon som vet var den kanske läcker?? de kanse är ett valigt fenomen på dom?? den läcker lite olja vid ventilkåps packingnen me men den skall bytas, men d e väl inte därifrån de luktar bensin va?? tacksam för snabbt svar // Gabbe | |
|
Gabbe:.....är nästan säker på att de e slangarna vid torpedväggen som läcker...vanligt förekommande fel. ta en ficklampa och lys och se om du ser nått läckage,ganska trångt men du kan ju iallafall lysa och se om de är där de läcker... *BMW* Be My Wife |
|
| tack för svaret ska ta o kolla detta:) | |
|
är de dom två slangarna som går till fuelrailen? verkar vara ett jävla meck o byta dom:( har plockat loss insuget precis o märkte att de e tajt ändå:( nån som har något tips?? tacksam för snabbt svar |
|
pg_ice |
stämmer du måste lossa fuelrailsen också annars kommer du inte åt. lossna dom två slangarna undertill så dom hänger löst lossna fuelrailsen och dra upp den med spridarna. du byter slangarna när du har fuelrailsen borta,klart smidigt. sen är det bara att lirka dit det igen. |
| Jag lossade inte fuelrailen när jag bytte slangarna på min, lite trångt var det, men inget omöjligt. | |
|
jag lossade inte heller railsen....men de är mycket trångt,men de gick.... *BMW* Be My Wife |
|
|
Ta loss insuget tar 10 min.Då kan man byta alla slangarna på samma gång. Finns även slangar bakom fram hjulet som kan spricka. Kolla även undersidan på bälgen till insuget kan vara en spricka i den. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
pg_ice |
nu har jag inte kvar bilderna men jag tog några kort när jag tog bort insuget. spridarna var bra skitiga så där är en annan fördel att man gör rent dom samtidigt. den yttre slangen går att komma åt utan att man tar bort railsen men den krökta(den som troligen läcker) krävs ett mirakel för att lossna,desutom ser man inte ett skit. daytona: glöm inte att byta slangklämmorna också originalen som sitter är totalt värdelösa. |
| tackar för alla svar ska se om ja får boirt skiten:) har ju hela vintern på mig;) | |
| är de någon som har en beskrivning på hur man lossar fuel railen?? vill inte böjra dra i grejerna för då går de bara sönder massa | |
|
upp |
|
pg_ice |
2 skruvar för fuelralisen NR2 sen lossnar du clipsen på spridarna NR 5 Länk du måste även ta bort slang NR 9 Länk när du har gjort det så är det bara att lirka upp hela paketet med spridarna. det sitter rätt hårt så du får ta nåt stag och hjälpa till med för att få bort den |
pg_ice |
glömde även att du måste ta bort kontakerna till spridarna |
| tackar e de bara clipset på spridare 5 som måste bort inte på dom andra? | |
| Det är väl på nr 6 (första länken) man måste peta bak clipsen på för att få bort kontakterna | |
| men ja fattar inte varfrö man inte behöveer lossa clippsen på dom andra spridarna? frågan kanske e dum men frågar man inte så får man inte veta:) | |
| aa nu ser ja cvad du skrev:) (rodnar) de står ta bort clipsen på spridarna (bild nr5) då e ja me. hur jävligt e de inte o trycka dit dom sen igen då?? de e ju trångt jävlar ska va glad om man får bort clippsen på första spridaren:) | |
| använd en mangnetpenna när du ska montera dit clipsen (nr5). Men jag tror inte du behöver ta bort dom spridarna följer med upp även om man lossar nr5 det gjorde dom på min. | |
pg_ice |
exakt skippa clipsen kom på att det inte har nån betydelse,du ska ju få med spridarna upp |
pg_ice |
"frågar man inte så får man inte veta" jo man får reda på det ändå men då måste man prova sig fram och tänka lite logiskt problemlösning är oftast vad det handlar om när man meckar :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.