AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
935

Knakande ljud i bak?

Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
Det är någonting som knakar ibland i bak när jag kör för uppförsbacken eller ibland när kör över gupp, det har hänt när jag har svängt också. Jag trodde med största sannolikhet att det var nån bussing eller nått så jag lämnade in den till Turbo Center igår för att kolla, och dom hittade ingenting. Han kollade hela bakvagnen alla bussningar driv knutar och hittade ingenting två ggr tom för att jag envisades om att det ska låta. Visst var det lite slitet men ingenting som behöver bytas sa han.
Jag blev jätte förvånad, han bad mig åka ut dit för att visa honom så att han får en uppfatting. Ni kan inte gissa vad som hände, det lät ingeting jag höll på att göra donuts för att få fram ljudet men det lät ingeting ska jag skratta eller gråta?? visst var det skönt att allt såg bra ut men nu när jag åkte ner från farsans garage hörde jag knakandet igen? Är det nån som har erfarat det eller har nån aning vad det kan va?

tack så mycket på förhand!!

Archer
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Kollat stötdämparlagringarna bak? De sitter lite bökigt till att se, men har bilen gått närmare 10000mil med sportchassi och lågprofildäck så är de med största sannolikhet slut. Som tur är är de varken svåra eller dyra att byta. De har börjat knaka på min touring nu också, bara att byta.

Mvh Henrik
be
18
beitho
Z3 Coupe -99
Hej!

Har hört att svettsningar i bakvagnen e rätt dåliga på couperna och kan börja släppa. Har inte läst om det själv och kan inte såga var men tror att brorsan läst om det på på något amerikanskt forum. Har inte sett något om detta problem i detta forum dock!

Det kan va det som låter! Någon som läst om sådana problem?

/beitho
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Soda: Visst är det enkelt att byta men man är tvungen att riva inredningen från bältet & bakåt.. Tar lite tid.

beitho: Så det skiljer på svetsningarna i bakvagnen mellan en roadster & en Coupé, vill du utveckla hur?

Mmm Coupe
Na
36
NallePuh
Z3 M Coupe -98
Länk till amerikanskt forum som diskuterar problem med bakvagnen på Z3.

Länk
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Inte så rolig läsning! är det nån som råkat ut för det i svedala? Nån som vet nåt?
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Inte så rolig läsning! är det nån som råkat ut för det i svedala? Nån som vet nåt?
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.