AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.907

Regnar in i bilen e46

Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Har problem med att det regnar in i bilen. Blir alldeles blött på golvet bak på vänster sida. Har kollat vänster bakdörrsida och den verkar ok. När jag öppnar förardörren så rinner det ur vatten på marken. När jag har öppnat takluckan så ser jag ett två hål, vänster och höger fram. På vänstra sidan så är det blött. Är det där problemet är eller finns det några dräneringshål "bakåt" eller någonting i förardörren? Vart ska vattnet rinna egentligen?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
kan ju vara dreneringarna som är igensatta vid takluckan.ta trädgårdslangen o spola rent,ha en smal svetpinne tillhands eller nått liknande o peta med...
Om du inte sökt på forumet så rekommernderas du göra så. Många även jag har råkat ut för ditt problem. Dräneringshål, luftfilter, tätning på dörrens insida är några av anledningarna och det sistnämnda tror jag är den vanligaste anledningen.

Mvh
Mikael
Fr
327
FredrikN
Porsche 996 C4 X51 -00
Hur många dräneringshål är det vid takluckan? Hittar bara två men misstänker att det kan vara två till men ser dom inte isåfall.
Fr
327
FredrikN
Porsche 996 C4 X51 -00
Har blåst med tryckluft i dräneringshålen till takluckan nu. Har provat hälla vatten dit och det rinner ut..
Hoppas att problemet är löst nu
Det kan även vara plasten inuti dörren som har lossnat. Den har som uppgift att hindra vattnet från att rinna in i bilen. Testa att spola vatten på fönstret och lägg lite papper inne på golvet så ser du om det läcker in där.
Fr
327
FredrikN
Porsche 996 C4 X51 -00
Har inge plast innanför dörren.
46
Håkan E
X3 2,0D -11
Fiat1100-61
Jag har också haft liknande problem men på höger sida, det verkar som om det rinner vatten längs efter gummilisten runt dörröppningen som sedan rinner över tröskeln ner till golvet. Har löst problemet genom att förstora de hål som finns på gummilisten vid tröskeln både på över och undersida så att ev. vatten kan dräneras genom listen
Fr
327
FredrikN
Porsche 996 C4 X51 -00
Skumgummit innanför förardörren har släppt såg jag. Vad är det för massa man ska använda sig av för att täta den?
Sen undrar jag fortfarande hur många dräneringshål det finns till takluckan.. ser bara dom främre men finns det bak också? Någon som vet?
För det är bakom förarstolen det blir mest blött..
Fr
327
FredrikN
Porsche 996 C4 X51 -00
Någon som har tips på vad man ska använda för massa till skumgummit?
Jag körde med vanlig silicon som man har till badrum.

Mvh Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.