|
|
|
|---|---|
|
Hallo! Ja,nu är det så att min tank till E32:an är i ett "oreparerbart" skick(jaja,allt går att laga med envishet och lite "fulknep",men iaf) och jag har bestämt mig för en sprillans ny 90liters tank... Ni som köpt ny tank till en E32:a var köpte ni den?...BMW ville ha dryga 3600kr!....Köper helst inte därifrån om jag hittar en billigare från lämplig firma... Skrotfirmors tankar vill jag också slippa,dvs endast NYA tankar av intresse. Ska ju bli en E32:a i ett hyffsat bruksskick vad det lider tänkte jag och det känns nu som att en ny tank bör ingå i detta koncept :) Mvh Janne. | |
| Testa att ringa wikik, bildelsimporten eller schmiedman. Kanske kan fixa bättre priser. | |
| widik ska det vara. | |
|
Hmm,kollade på Widik reservdelar i Halmstad(om det var den firman du menade?) dem hade inga tankar...Inte heller Bildelsimporten i Uppsala.. Schmiedmann kollade jag via deras hemsida...Inte heller. Men>>>Bildelsimporten förhandlade med någon Tysk importör om bl.a. tankleveranser... Men det skulle dröja "några veckor" eller någon månad vad jag förstod,och såå länge vill jag inte vänta,så det lär väl bli BMW iaf.. Men kom gärna med fler tips....eller är det så "illa" när det gäller E32 tankar att man måste gå till i detta fall den dyra BMW återförsäljaren? Mvh Janne. |
|
|
Widik.se hade inte heller... Mvh Janne. |
|
|
Verkar vara svårt att hitta nya. Jag menade widik.se, men man får ringa dom för alla delar finns inte på hemsidan. Samma med bildelsimporten. Det enda jag kan komma på annars är koed.dk som säljer nya och begagnade bmw delar. Annars får du väl kanske prata med Euro Car Parts som säljer beg till 7serien. Han kanske har någon tank som inte rullat många mil. |
|
|
Njaee....verkar som att man är förpassad till originalhandeln om man vill ha ny tank. Tack för tipsen hur som helst.. Mvh Janne. |
|
|
Lite återkoppling... Ja,köpte en 90-liters tank från Jämtlands bildemontering för 1769kr(inkl frakt),i förhoppningen att den skulle vara så rostfri som möjligt.. Demonteringen lovade att de kontrollerar en tank enligt deras "kvalitetsprinciper" mht rosten osv innan frakt.. Den var iaf godtagbar i skicket(läs rost),så nu är den monterad.....Var lite rostflagor runt påfyllnadsröret och runt "tankhalvorna" bl.a., men den duger bra ändå ansåg jag... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.