|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen köpt en 330i, och har märkt redan vid köpet att lyktorna sitter lite djupare inne än vad jag sätt på andra e46:orna. På dem flesta jag tittat på så sitter lykter ända till "kanten" av spoilern, dvs. det är en slät linje. På min sitter dem lite "inne" så det finns en kant på ca ½, kanske 1 cm "utåt". Ni kan se på bilderna: www.nextpoint.se/auto/lykta1.jpg www.nextpoint.se/auto/lykta2.jpg www.nextpoint.se/auto/lykta3.jpg www.nextpoint.se/auto/lykta4.jpg Ska det verkligen vara så, eller är det som jag misstänker att spilern har släppt någonstans och "hänger" ner lite? Jag uppskatar verkligen om någon vetare kan dela med sig lite av sin kännendom, för nu börjar det bli jobbigt att gå omkring och titta på alla 3:or som kommer på vägen ... man måste jo se lite på vägen med :). | |
|
sorry länkar blev lite fel - här är sånna som går att bara klicka på: Länk Länk Länk Länk |
|
| Har du kollat om det går att lossa lykthuset för att eventuellt flytta ut dem? Kan ju vara så att någon tidigare har haft väck strålkastarna från bilen och sedan monterat dem lite för långt in. | |
| Det ska inte gå att montera dessa fel vad jag vet. Hur som helst ser det lite konstigt ut... Blinkersen borde sitta konstigt också eller sticker den ut från strålkastaren? | |
| näää ... hr inte kollat än om det går att flytta dem, men blinkersen är också i samma linje som strålkastarna. Ska kolla lite mer på det imån. | |
|
Listen under lampan sticker ut 2 - 3 mm utanför lampan på min bil. Jag tycker det ser ut som listen sitter konstigt på din bil. På min bil går den bakom huven men på dina bilder ser det ut som listen ligger lika långt ut som huvens nederkant. Tror mer det är listen som sitter fel, huven skall gå ut lite framför lampan i ovankant. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
jaa, det är listen som sitter fel, jag uttryckte mej fel i första posten, men orkade inte sen skriva en inlägg till bara för att förklare, tyckte att det syns ändå från bilderna ... har kollat nu om jag kan flytta fram lyktorna men dem verkar sitta i rätt läge, har också kollat blinkersen och dem är faktiskt parallella med ljusen dock är både ljusen och blinkersen intryckta en bit in, det märks när man jämför med skärmkanterna, spetsen från kanterna kommer en bit längre fram än lyktorna ... undrar vad pappskallen som ägt bilen innan mej har gjort? bytt ut kjolpaketet och inte monterat rätt eller krockat? hmmm .... |
|
|
Kollat så det är original BMW lister? Om inte blir det ju första saken att prova. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
har hittat nu anledninge, hela spoliern under sitter lite skevt; undrar om tidiagare ägare har bytt den; förmodligen haft en annan kjulpaket och bytt sedan till den gamla innan försäljning och inte brytt sig om att sätta den rät tillbaka ... finns det någon guide på nätet hur man plockar bort spoilern? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.