|
|
|
|---|---|
|
har problem med att jag får generatorljud från ljudet i ps2an. har testat allt möjligt men kommit fram till att. Det är inte huvudenheten - har testat koppla in en extern högtalare och ljudet försvan inte. Har testat att dra extra jordkablar från lågnivån utan resultat. Ljudet försvinner när jag drar ut AUX kablen till stereon som går från ps2an. Har testat olika jordpunkter, virat in lågnivå kablarna med folie mm. utan resultat. Transformatorn sitter ju rätt nära kablarna och delningsfilter mm. men eftersom generatorljudet försvinnern när jag bytar till tex. radio så borde det inte vara problemet. så va tror ni är felet? mvh | |
Amethyst |
jorden till ps2 |
| har ju testat fler olika punkter samma som stereon osv. inget funkar. | |
|
En jordisolator på signalkablarna löser säkert dina problem. Sök på jordisolator, generatorstörning osv så får du mycket att läsa. Jordisolator finns där bilstereo säljs m.fl ställen, kopplas enkelt in med RCA-pluggar osv. FP |
|
| men finns det jordisolator till videokablen som går till skärmen också? för det är lite störningar där också. | |
|
Det finns men är lite ovanligare. Vanlig LF-modell duger inte för videosignalerna som sträcker sig upp mot 5 MHz. Hör med de som bygger ljud och multimedia i bilar och bussar. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.