|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är så här att vi ska ha barn ganska snart och vi behöver koppla ur airbagen på passargerar sidan, BMW ville tydligen ha 2500:- för att göra det. Tyckte det lät ganska saftigt för det! Antar att det är samma summa för att koppla i den igen sen :( !!! Är det bara att pröjsa å se glad ut eller är det någon som vet hur man kommer undan lite billigare? /Martin //BMW | |
|
Anledningen är att bmw plockar ur hela airbagen och tidigare inte ville ansvara för en sprängladdning bakom instrumentpanelen. På nyare modellerna kan man dock göra det själv. Skulle gissa att det sistnämnda kom till när man märkte försäljningsvärdet i det hela. |
|
|
Ok, det vore ju väldigt bra med en nyckel som man själv kunde koppla airbagen med.. Både irriterande och drygt att man ska in med både bil och en massa pengar för en sån sak! /Martin //BMW |
|
|
Det är ganska kraftigt! Dom ska koppla bort sprängladdningen till bältessträckare oxå. Jag valde att sätta min son i baksätet istället. Dels så sitter han säkrare bak och mamma sitter säkrare fram. Mvh Björn |
|
| Mmm..funderar på att ha lill pysen bak jag med, men är rädd att chefen vill ha stolen fram :/!!! | |
|
Jag o tjejen tycker att det är toppen att ha honom bak. Alla sitter bra i bilen och vi köpte en spegel som man sätter på nackstödet bak så man kan se honom i innerbackspegeln. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Någon som vet om det är samma summa igen för att koppla in airbagen efter bara någon månad!? /Martin //BMW |
|
|
Anledningen till att det kostar mer för E39 än t ex E46 är att man utöver urkoppling av airbag måste byta till ett stramare bälte och en del av kostnaden är alltså för detta bälte samt jobbet för detta byte. Byte av bälte är en förutsättning för att BMW ska koppla ur airbagen så det är svårt att komma runt. För återkopplling av airbagen så blir kostnaden mindre eftersom man då sätter tillbaka originalbältet. Vet inte vad det kostar men jag ska själv göra detta inom kort eftersom sonen nu sitter framåtvänd där bak. Har för mig att jag betalade 2400kr när jag fick airbagen urkopplad. På min E46 har jag både kopplat bort och nyligen kopplat tillbaka airbagen igen och jag tror det låg på ca tusenlappen per ingrepp. ___ //Ulf |
|
| lät som en rimlig summa för min E61 ville de ha runt 6000kr för ta ur airbagen o byta bältet som d va tvunga göra vf vet jag inte, vi har lillen där bak just nu men frugan tycker det e jobbigt när man åker själv vilket jag håller med om då man har svårt trycka in en tappad napp osv åker vi 2 ibilen e det perfekt då kan bägge sitta bak o jag njuta där fram *s* :) | |
| lät som en rimlig summa för min E61 ville de ha runt 6000kr för ta ur airbagen o byta bältet som d va tvunga göra vf vet jag inte, vi har lillen där bak just nu men frugan tycker det e jobbigt när man åker själv vilket jag håller med om då man har svårt trycka in en tappad napp osv åker vi 2 ibilen e det perfekt då kan bägge sitta bak o jag njuta där fram *s* :) | |
|
Lutar åt att vi kopplar ur den ändå, kan vara smidigt att ha lillen fram när man åker själv..en tappad napp kan ju ställa till ett herrans liv antar jag ;)!! //BMW |
|
|
Hej! Att ha lillen bak funkar bra för mig, han sitter trots allt säkare bak. Skaffa en spegel och en napphållare så funkar det prima. Kostnad runt 150kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.