|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en E92 som gått 250 mil och i låga farter upplever jag ett "klonkande ljud" från bakvagnen precis innan bilen stannar till. Någon annan som reagerat på samma ljud? Är detta normalt? Det hörs naturligtvis mest när man kör bredvid en vägg eller i garage - precis som alla andra ljud - men jag tycker det är gränsfall om det verkligen skall låta så här. Mvh Fredrik. | |
|
Menar du när du bromsar eller precis i stoppet? Svårt att avgöra på din beskrivning, speciellt när man inte hör det själv. |
|
|
Precis i själva stoppet. Låter nästan som det ligger en lös hammare i bagagerummet, om du förstår hur jag menar. Mvh F. |
|
| Låter skumt tycker jag. Har själv en 325 E92 som precis är inkörd på 270 mil (så det börjar bli kul :-D. Jag skulle svänga förbi säljaren och bjuda på en tur. | |
|
Hej! Ja, det är kanske det jag måste göra. Dock drar jag mig alltid in i det sista för att låta BMW pilla på min bil, de brukar ju oftast göra mer skada än nytta :-( /F. |
|
|
Hej igen! Lite mer undersökning ger följande tilläggsinfo: - Lite "sugande/gnällande ljud" precis när man stannar till - låter som det kommer från bromsarna antingen bak eller fram. Låter mer när man kör framåt än bakåt - "knäppande ljud" då man sätter sig i bilen (liten fjädringsrörelse) Några idéer? /F. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.