|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att jag skulle lacka om min 540 -99! Då jag sen ett halv år tillbaka är egenföretagare (billack) tänkte jag hotta till bimmern så det ser ut som att en billackerare äger den! Har fått klart med lite "sponsring" från Standox och färgvalet har blivit Rocket Red från deras Exclusive Line produkter! Länk Titta på filmklippet längst ner! Då bilen för tillfället e helt orginal förutom vita blinkers och 18" Super DTM så mottages även lite tips på övrig styling! Bilen e en bruksbil som användes varje dag! Tacksam för smakråd å ideer! MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! | |
| Lär ju inte passa något vidare om du frågar mig. Så mitt svar är nej, gör det inte. | |
| jag skulle heller inte göra det.men ditt val i slutändan blir det vilket fall som helst... | |
|
Hej. Eftersom bilen kommer agera lite reklampelare åt firman så tycker jag att färgvalet var helt rätt. Hade räknat med showlack eller liknande och denna är väldigt diskret i jämförelse. Jag tycker att du ska köra på denna färg. Syns direkt att det inte är en "vanlig" färg. Ang styling. M-paket, sänkningssats (alt coilovers), angeleyes, xenon och sen ev 19" med breda backdäck skulle göra susen. Gärna en lätt toning av rutorna också. Ifall du ska köpa nya fälgar så köp inga billiga kopior eftersom det förstör helheltsintrycket eftersom den ska agera reklampelare. (Jobbar med marknadsföring och varumärken så jag är lite arbetsskadad.) =) Lycka till med firman. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
När bilen nu i vinter ska få lite smink på utsidan så tänkte jag piffa till lite inv. Sitter träpaneler nu (usch å fy) å jag tänkte måla dom! Men i vilken färg? Samma som bilen e uteslutet (epa!). Funderat på silver (satinmatt klarlack) eller svart! Eller vad tycker ni? Har nyligen köpt 18" Super DTM. Med tanke på färgvalet på bilen så funderar jag på å måla ekrarna på fälgarna svart. Men behålla "den breda" kanten omålad. Tacksam för tips å idéer! MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! |
|
| grymmt snygg färg.. gör bara så att den glänser mkt så är det perfekt | |
|
Tycker inte den färgen var något speciellt alls. Även mycket tveksam på hur den gör sig på en så stor bil som en BMW 5 serie. Paneler i samma färg som bilen känns lite 18 års varning, satsa hellre på en snygg silverfärg eller drapera dem i kolfiber. Varför inte solid svart med en sanslös finish istället? Med klarlack och vattenslipning efteråt och sedan polera upp glansen. Det tror jag imponerar mer på de som kan lite om billackering och visar mer på din kunskap som billackerare. Tycker jag iallafall. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Rocket Red tror jag inte gör sig på 5-serien. Så där är mitt svar nej. Tror som ovan att Svart kan göra sig riktigt bra. Panelerna på insidan i silver eller svart pianolack. Kolfiber-replika är ganska tacky! Fimpa DTM-rören och skaffa lite diskreta högglanspolerat i stål istället. |
|
|
Funderat lite fram å tebaka men det blir Rocket Red! Skulle det bli å se alltför jävligt ut så får man väl lacka om den då. Ska bara få tag på en billig vinter bil å sen e det bara å ställa in BMW´n i verkstaden å plocka bort grejjerna! Ska försöka å ta lite kort med före å efter bilder å lägga upp när allt e klart! MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! |
|
| Jag skulle vilja ha red rocket (som för övrigt får mig att acc. till Candy apple) på 330ci! | |
|
Hmmm...? Ska jag behålla dom kromade listerna runt rutorna eller skaffa svarta? MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! |
|
| Du skall ha svarta! Jag tror bilen blir skitsnygg me red rocket! thumbs up | |
|
Det vore skoj om du tankade upp före och efter bilder både på interiören samt exteriören. Förövrigt håller jag med om att träpanel är fasansfullt. Hur mycket är det som måste skruvas ner invändigt för att ändra färg på dessa listor? |
|
|
Jag tyckte den var snygg...som ett mellanting mellan gamla E46 individual-färgerna Mora och Ruby Red...kanske fungerar denna (gamla?) länk: Länk Annars tycker jag den påminner om Barbera Red som bl.a. finns till E60...: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
I min första länk: klicka på english version, sedan på 3-series Individual...då får man fram E46-cabben, och de färgerna jag nämnde... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
hampe m3 |
Tror det skulle bli kanon om du smällde på ett orginal m pkt, hur står det till med inredningen, passar den ihop med den nya nyansen? mvh hampus |
| Den där färgen sitter bättre på en sportbil än en stor glidarsedan, men visst var färgen snygg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.