AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
752

Problem med automat 530

jo
25
jonix
540iA Touring 1999
Har en 530 ia 94 e34 som automaten e skum på. Köpte bilen för ca en vecka sen o då funkade lådan ganska bra vad jag tyckte backen kunde vara lite trög innan den gick i men inget allvarligt, men sen nu i helgen när jag skulle iväg med den så slirade den lite när jag åkte iväg men det upphörde ganska snabbt sen igår kom jag knappt ut från parkeringsrutan den bara slirar o driver väldigt lite men satt o väntade tills motor o låda vart lite varmare o då börja den driva lite så slirade iväg lite lugnt men då gick transprogram i o även det slirade men efter ett tag så började den driva som den skulle stängde då av o transprogram försvann o starta igen o då funkar lådan precis som den ska o slirar ingeting. Böt oljan o filter igår också o trodde att det skulle bli bättre men precis likadant idag när jag provade, det som var lite skumt var att vi fick ur ca 4 liter olja men fick i ca 7 liter o lådan har även låtit lite som om den sörplar i den när den var kall innan så det verkar som om lådan gått med dåligt med olja innan.
Fyllde oljan enligt instruktioner här på forumet o temp mätte osv men kan det trots allt blivit lite för lite olja när vi fyllde eller e det nåt lamellpaket som har gett upp? När den bara står o slirar så går växlarna i låter det som men det bara slirar som sagt.
jo
25
jonix
540iA Touring 1999
Ingen som har någon ide om vad det kan vara eller e det bara o byta lådan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.