|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder... hur demonterar man stötfångare fram? Tänkte jag skulle lacka om min kofångare i helgen, och måste plocka av den för bästa resultat. | |
|
Tycker jag låter som en bra idé. Du kommer att ha mycket lättare att få färgen dit den ska! Jag gjorde som så att jag plockade bort strålkastarna, sitter med 4 skruv var. Har du inte tillgång till apparat för ljusinställning kan du markera höjd/sidledsinställningen med tejp på exvis garageväggen innan du river bort dom. Sen var det inte svårt att nå de 4 + 4 muttrar som sitter längst fram på "rambenet". Lossa dom, koppla loss el för dimljus och positionsljus mm, sen drar du bara alltihop framåt. På bilden Länk ser du stötfångarens vänstra fäste ganska tydligt. Det är den enda delen som inte har slipdamm på sig..... :-) Good luck! |
|
|
"Magirus" har bra bilder på sin blogg har jag för mig och han kan säkert komma med ännu mera tips. Jag bytt min spoiler till M-spoilern och I stort går det til så här när det gäller roadster och jag tror det lika på coupeèn då spoilern är lika. Plocka ur dimljusen och positionsljusen. Plocka bort strålkastarna 2x17 nycklar och inifrån är bra att ha håll den ena fast på plastmuttern så du vet i vilken höjd de satt i förhållande till karossen, lossa sedan ett antal bultar med 8mm nyckel en lång förlängare behövs för att komma åt de nedre skruvarna i botten, lossa alla lampor från ihållarna och ta bort strålkastarenheterna. Lossa utetempgivaren för bordcomputern om du har en sådan. Ev kanske innerskärmarna måste lossas (om plastblocken sist i inlägget ska justeras). Spoilern sitter i om jag inte minst fel 16st expanderande plastnitar dessa får du räkna med att byta ut till nya nr: 51 1 1 908 077 kostar 3.50 per styck. När du sedan tar bort spoilerns så drar du den framåt från bilen den sitter inklämd i 2st plastblock en på var sida. Passa på ta bort "nätet" och reg.skylt hållaren och lacka den separat, be dem lacka mittendelen av stötfångarskenan synlig bit framför kylaren trist om den är ful och de andra kommer bli så fint. Detta låter bökigt men ta det lugnt det löser sig självt nu har du grunden. Men visst kan det kännas svettigt eller hur "Magirus"?! Lycka till //Z3Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Suveränt :) Får se om där blir tid på lördag. Man tackar o bugar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.