|
|
|
|---|---|
| När jag svänger med min e36 328 cab- 97 så gnisslar ratten. Börjar tröttna på det och undrar hur man kan åtgärda detta. Mvh | |
| kan vara släpringen som gnislar i ratten.plocka veck ratt o airbag.o fetta på lite på rattstången där släpringen sitter... | |
| Är det svårt att ta bort ratten? Har aldrig gjort det förut. | |
|
Nej, sök på "sök" så hittar du nog många svar, välkommen föresten =) mvh, Figgeh~ |
|
| Tack så mycket! Jag provar det. | |
| Återkom med resultat tack,, min har också börjar låta i bland,,, VÄDLIGT störande när det väl börjar. | |
| jag tror nog att jag skippar det. Är inte så taggad att skruva bort ratten pga att det finns en airbag. Kan man inte bara göra nått simpelt som att t.ex smörja med nån spray eller är det hopplöst? | |
| Var så på min s40, det fixade det på servicen. De hade iallafall en lite skruta med silicon. Troligen sprutade de in siliconet mellan ratten och navet. | |
|
kan det inte bero på att du kanske har ett servo-oljelekage och att det är den som behöver fyllas? |
|
| Jag vet inte vad det kan vara. Men har hört att det är många andra som har samma problem på deras E36or. | |
|
Bara att spruta in lite 5-56 =) Funkade perfekt på min Mvh Markus |
|
| Funkar den med 5-56 alltså? | |
| Jepp bara spruta in lite 5-56 på alla möjliga ställen så försvinner det :) | |
| Får prova det!;D | |
|
Funkar hur bra som helst. Ska ta av min ratt nu när jag ställer av bilen och fetta in det ordentligt.. Men tills vidare så funkar 5-56 hur bra som helst =) Mvh Markus |
|
| Tackar för svar! Har provat 5-56 och kan meddela att det blir mycket bättre! | |
|
Nice.. 5-56 löser allt =) Mvh Markus |
|
| När jag åker hem till mina föräldrar (20 mil) så börjar ratten alltid gnissla på samma ställe, när det är ca 4 mil kvar. varenda gång händer, slår aldrig fel. Har aldrig hänt annars. :) | |
| haha! skumt!! | |
|
Jah har haft samma fel på min bil men jag åtgärdade det förra helgen.. Jag behövde inte alls ta bort ratten eller smörja nått.. jag tog bort plast kåpan som sitter underratten vid tändningslåset och där så var det en liten plast bit som skrapade emot rattaxeln.. Kan ju vara så att ni inte har samma problem men kolla det först innan ni sprayar en flaska fett som ska kladda där inne.. ¨ ///Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.