|
|
|
|---|---|
|
Någon som provat Super spiral II Generationen? Vad tror ni om det kan det höja effekten? Länk Länk Mvh John | |
|
Den ger ingen, och då menar jag ingen, extra effekt, rent bondfångeri. Dessutom kan skiten gå sönder och därmed skicka ner en massa delar i insuget. E |
|
| inget o gå på det där lurenderiet.det är bara båg... | |
|
*ASG* De kan iaf bidra med ett gott skratt så här på tisdagsförmiddagen. =)) "Utveckling har nu lett fram till den andra generationen super spiral, just nu bättre än någonsin. Efter åtskilliga tester har den nu kommit ut på marknaden och först i Sverige släpper vi den. Abec12 lager ser till att den har minimal friktion och snurrar av minsta lilla vinddrag. Genom avvägda blad har den en balans mellan motstånd och turbulens som gör att den inte hindrar luften på något sätt att passera. Specialvinklade vingblad som skapar ett enormt luftflöde. Levereras med monteringsanvisning." "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Givetvis är det båg! Det hade ändå varit intressant att höra från någon som testat. Eller vågar ingen? Inte jag i alla fall... ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
rent skit e det iaf... men eftersom den sätter fart på insugsluften måste väl effekten bli att den suger in mer luft fortare eller??det e ju trots allt en fläkt ... inte för att jag tror på den här saken men visst fan måste den ge mer fart till insugsluften och då ge bieffekten att det uppstår ett sug på andra sidan fläkten..eller??? |
|
|
såg oxo nu att det e simota som säljer den... det betyder ju att nån lyckats övertala ett företag att tillverka o sälja den.. från början va det väl privatpersoner som sälde den utan nåot företagsnamn bakom sig... kanske finns det en funktion trots allt för inte fan köper simota en produkt som dom inte själva tror på..det kan ju äventyra hela deras företag och simota tillverkar många saker....bara en tanke.. |
|
|
den drivs ju av insugsluften, det blir ett tryckfall=mindre flöde. Den ger alltså mindre effekt. |
|
|
Det hade varit en annan sak om den drivits av något som en turbo eller kompressor gör. Dessa skapar ju mer effekt än de stjäl av drivningen, men hur insugsluft av egen kraft skulle kunna sätta fart på sig självt är för mig en gåta! Håller med Acous. Skulle ändå gärna vilja höra från något som provat, bara för att... ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| jo det e ju klart den drivsav eget flöde..hel rätt..men blir det ändå inte ett sugande i andra ändan som suger in mer luft i insuget på kortare tid än normalt... | |
| tja mig veterligen så är evighetsmaskin fortfarande inte uppfunnen...... så.... bluff och båg mao | |
|
nej turbokiller, det blir inget extra sug den enda nytta jag kan se av en sån här pryl skulle kanske vara att lågpassfiltrera luftflödet. Då skulle fläkthjulets rörelsemängdsmoment bestämma hur mycket det lågpassfiltrerar. Fast man skulle ändå förlora effekt vid statiskt tillstånd. Lite intressant detta, fast vet inte vad man ska ha det till, eller om det funkar för den delen :-) |
|
|
Mer kul läsning: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.