|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag försöker leta upp någon som säljer m6 replica fälgar 18" till min E36 m3 -97:a. Var kan jag hitta dessa fälgar? Tack på förhand. | |
|
Kolla på Länk BMW is my style |
|
|
Ja då var det jag igen kolladessa Länk BMW is my style |
|
| kolla dom ......Länk | |
|
^^ Finns dessa fortfarande i Sverige, har letat som en tok. Är ute efter 19" till en 325 ci e46 |
|
Bayer_Aleks |
Varför skaffa ett par fälgar som i princip ALLA BMW ägare har? Finns ett hav av fälgar att välja på till våra snygga beemers |
| Köp kopior från modbargains så får du med rätt bredd och djup och inte de platta kopiorna som säljs här i sverige, dom ser bara mesiga ut. Dollarn har visserligen gått upp en del men det är fortfarande billigt. Bra service och snabb leverans. | |
|
Har varit i kontakt med dom, $899 är ju riktigt bra pris för 2st 19*8.5 och 2st 19*9,5. Dock tillkommer en fraktkostnad på ca $350, och det är till stockholm, jag bor i norrland. Sen läste jag mig till att det tillkommer väl tullavgifter, moms och lite smått och gott på det? |
|
|
Moms måste du alltid betala. Vad gäller tullavgift så vet jag inte. Men det känns som att med frakt och alla extra avgifter lär det kosta det dubbla. Förhoppningsvis kommer väl någon som har lite bättre insikt kring detta. Alternativ får du ringa Tullverket och prata med dem. Då lär du få ett korrekt besked beträffande vad det är som gäller. |
|
|
Självklart, och därför känns det nog som att det blir dyrare än nödvändigt! Antingen går man på 18" som visserligen känns lite litet, eller en annan sorts fälgar. Har kollat lite på Arays Blade och dom är ju självklart omöjliga att få tag på. En kopia av dom som heter Inovit Spin finns att beställa dock inte från sverige, kan det vara ett alternativ? Någon som har annat förslag på fälgar till en e46 ci? |
|
| Kan väl bara säga att dom skrev inte fullvärdet på fälgarna på specen när jag handla vilket gjorde att jag betala väldigt mkt mindre i tullavgifter, moms m.m. Kundservice! | |
| Ska du köpa M6 replica fälgar till din e36 M3 så se till att fixa tribalsdekaler och jättevinge också så att du får det där jätte-förortsstuket på din bil. | |
|
Det är 4,5% tull på fälgar. Sedan tillkommer 25% moms på tullvärdet och frakten. 899 USD + 350 USD frakt innebär att fälgarna kommer kosta runt 14000 SEK inkl. avgifter. MVH Christofer |
|
|
Visst kan man be företaget skriva ned värdet, men tänk på att det kan bli problem med ersättning vid ev. skada i frakten. Stod själv i begrepp att beställa fälgar från US and A. 1299 USD + 300 USD frakt = 18000-19000 SEK. Turligt nog hittade jag samma fälgar i England för 950 GBP + 65 GBP frakt = 13000 SEK. Kolla eBay.co.uk Länk MVH Christofer |
|
|
Radde Läs din Powerpost. Kan beställa hem M6 Replikor för 9900kr till Sverige ink frakt. 19X8.5 ET20 eller ET35 19X9.5 ET20 eller ET35 VIA, ISO och TUV certifierade. |
|
| crille82: Visst är det så. Dock bad jag inte om det utan dom gjorde det självmant. Tror mitt slutade på dryga 9k med frakt, tull m.m. men då var å andrasidan dollarn lite lägre och även priset på fälgarna lägre. Har vart kanonnöjd med fälgarna. | |
|
Länk Dessa är ju endast 8" breda och står inget om ET, känns som det är inget att ha? |
|
|
Nej, dom såg tveksamma ut. Inte ens rätt färgsättning. 8" gör att det inte kommer knappt vara något djup på ekrarna. Här är 8" breda (18" tror jag): Länk Här är 9.5" breda (19" här): Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.