|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har begärt in offerter på en 335d Coupé. Med nuvarande spec. är den Alpinvit med creambeige Dakotaläder. Detta är inte något som BMW rekommenderar. Är det någon som har sett något liknande och passar det ihop ? Är det någon som kör coupén på 17" RFT ? Är det ok ? Övriga synpunkter på 335d kontra 335i ? Hälsn. Kentx | |
| Låter inte alls tokigt :) blir nog snyggt :) | |
| Håller med angående färgkombinationen. Kan bli skitsnyggt. Vad hade BMW för argument? Att det inte bryter tillräckligt? Det kommer bli en lite diskretare framtoning vilket jag personligen gillar starkt. | |
|
Låter skitsnyggt med Alpinvit med creambeige Dakotaläder! *** En Volvo tutar man på för att köra om, en BMW tutar man på för att köra ikapp. *** |
|
|
Verkar kanon den kombinationen Länk Länk (E90) |
|
|
Coupén i Grandys länkar var inte alls dum faktiskt, möjligen lite för mycket hiphop/bling-bling. Den andra var inte lika lyckad, eftersom de där hade svart plast. Jag vill dock varmt rekommendera Kentx att överväga den bruna skinnklädseln - det är sjukt snyggt till vit bil. Jag har själv den klädseln och trivs kanon (dock sparkling graphite utanpå). Vad BMW rekommenderar är för övrigt ointressant. De hade inte min kombo (graphite-brunt-aluminium) som rekommendation heller, men när bilen kom så stod alla säljarna där och tittade och sa: "Oj, vad snyggt det blev". De skall ha provbitar med alla färger och material utanpå och inuti i butiken - be att få leka lite med det så klarnar det nog rörande vad du tycker är bäst. |
|
|
Vad gäller 17" RFT så tycker jag personligen att E90 har så stora hjulhus att jag har bestämt mig för att bara köra 17" på vintern (kör 18" elipsoideker på sommaren). 18" borde vara standard på 335, eftersom 17" som sagt ser litet ut. Det är liksom rimligare att överväga att gå från 18 till 19 än 17 till 18. Vad gäller d vs. i så bör man ställa sig följande frågor: 1) Kör jag helst med urkraft eller spets? 2) Är jag noga med/road av låg förbrukning? 3) Kör jag så många mil att diesel lönar sig? 4) Vill jag ha automat eller manuell? 5) Hur skall min bil kännas och låta? |
|
|
Alpinvit - helt rätt! Men är inte risken att det cremebeiga ser litet blaskigt och solkigt ut intill alpinvitt?? Jag skulle nog föredra en större skillnad, brunt - ja kanske, eller vinrött/rött - kan bli kanon, särskilt i en coupé. Lycka till med ditt "problem" och med bilen! Avundsjuk - jag? - nejdå ;-) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag tror också att det kommer att se smutsigt ut med creme, tycker däremot att lemon som grandy länkar till i andra bilden är den snyggate bmw har i sitt lager. Skulle bli kanon till en vit bil om man är renligheten själv och barnlös.. |
|
|
Ljusbeige skinn passar bättre i mörkare bilar enl. min åsikt, dock tror jag att det kan se bra ut om man väljer till pianolackade (svarta) lister, och svart innertak så att resten av interiören blir mörk. Sadelbrunt eller rött skinn hade jag personligen valt till en Alpinvit e92'a. Mvh, /Wille |
|
|
det finns ju en viss risk i att bilen kan upplevas lite för blek, personligen hade jag valt till: Shadowline (ev i kombination med m-sport, svart innertak kan balansera det ljusa); samt individual tonade rutor och svarta dekorlister. Vad tror ni om det? |
|
|
Hej ! Det blir väldigt ljust och fint med cremeskinnet då övrig inredning också blir ljus. Bilder jag har sett med vit bil med cremeskinn är kanon. Det jag tvekar på är hur känsligt skinnet och främst dörrsidorna är. Blir det smutsigt och framför allt, går det att få rent ? Vad valet av motor anbelangar, så är det tveklöst dieseln som gäller. Inget går upp mot urkraften som påminner om den kära V8:an, som jag tyvärr måste skiljas från. Har förresten kört 3 olika 335i. Först när jag hade kört dieseln, föll alla bitar på plats. Därmed INTE sagt att bensinaren är dålig. Tänkte köra med 17" original över sommaren för att sedan lägga på riktiga (Ej RFT) vinterdäck på dom till nästa vinter. Under tiden funderar jag över vad det ska bli för fälgar till sommardäcken. Klart är det redan att det inte blir några Run Flat. Hälsn. Kentx |
|
| Jag har haft lus skinnklädsel på mina tre senaste bilar, en ljusgrå och två beige. Inga problem att hålla lädret fräscht. | |
|
Hej! Har en E92 med creambeige läder. Det blir oerhört snabbt smutsigt - har kört 270 mil och fått tvätta klädseln flera gånger. Å andra sidan är det lätt att hålla efter, fuktig trasa en gång var 2-3 vecka, så håller det sig snyggt. Mvh Fredrik. |
|
| Jag har valt svart skinn i senaste bilarna. Jag är extremt pedant med det invändiga och jag tycker tom att svart behövs hållas efter relativt noga. Nä, ljust skinn är nog inget för mig. Sen tycker jag visserligen att det är jäkligt snygg. Var ganska inne på att välja "Lemon-läder" och svart bil ett tag men ångrade mig när jag såg det live. Lite för känsligt kändes det som... | |
| hej..jag valde alpinvit bil o sadelbrunt läder!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.