|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 320 -04 med business stereo. Ska köpa en gateway 100 för att kunna plugga in min iPod. Det finns tydligen olika kontakter på baksidan för att koppla in dessa, så jag behöver veta om jag har gamla (runda) eller nya (platta) kontakten innan jag köper den. Hur plockar jag ur stereon på bilen? Finns det instruktioner på nätet nånstans? Har letat utan att ha hittat några instruktioner. /Kemppe | |
gretzky |
Bänd försiktigt lös listen runt stereon och då kommer du att finna några skruvar (2 på varje sida tror jag) som du lossar sen e de bara att plocka ur stereon. dieseldoris |
| Hmm, hur ska jag bända lös den där listen, är rädd för att förstöra något. Vet inte riktigt åt vilket håll jag ska bända/dra. Inte så lätt att få grepp om listen. Det sista jag vill göra är att ha sönder något. Så jag är hemskt tacksam om nån kan ge mig instruktioner för "dummies"! | |
gretzky |
Använd en "mejsel" som är något böjd längst fram eller nåt liknande helst av plast. Sen ska listen bändas rakt ut, den är bara fasttryckt med ett par ganska långa "stift". Prova med en dörrlist först mycket lättare och då ser du hur dom e fastsatta. Ingen kommer ihåg en fegis=) Lycka till! dieseldoris |
|
Jag lyckades hitta infon jag behövde. Först fick jag bända lös listen ovanför handsfacket, på den sidan som vätter mot stereon, eftersom den listen håller fast listen ovanför stereon. Så jag lyckades få lös stereon iaf :) Men nu har jag ett nytt frågetecken. Det är så att jag ska köpa en GW100 på desionsweden, då behöver jag veta om jag har gamla eller nya kontakten, vilket jag nu vet (jag har gamla). Men sen behöver jag tydligen veta om jag har cd-växlar ingången sitter bak eller fram i bilen, om den sitter bak så behövs en förlängningssladd köpas också. Nu vet jag att jag inte har en cd-växlare i bilen (vilken skulle suttit bak om jag haft en), men behöver jag en sån där förlängning eller inte? Nån som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.