AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.205

antal ägare...

Kan man verkligen köpa en bil som har haft ca 2-3 ägare eller fler inom förloppet utav 2 år?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Tänk på att även en bilfirma räknas som en ägare. Sen beror ju allt på hur ägarna har varit. Om alla är sådanna som byter alla oljor mm så fort dom köpt bilen så är det väl egentligen bara bra??? Och att dom har tänkt att ha bilen längre, så dom inte kört stenhårt med den.
netsix
Även finansbolag blir registrerade ägare vid leasingupplägg. Så även fast den är registrerad som 3 ägare kanske det bara är 1 brukare.

/netsix

Länk

kan man ta reda på vilka ägare (inte bara den senaste) som har ägt bilen, genom Vägverkets bilsvar (fax)?
Jajjemen, faxet ger dig de 3 senaste ägarna, samt en del annat nyttigt.
netsix
Maila reg.nummret till mig så kan jag ta ett utdrag och maila tillbax, har behörighet till bilreg.

/netsix

Länk

2 ägare på 2 år är väl inte farligt?

jag har nu min 4:e bil och har haft körkort i snart 3 år. så jag tycker att om varje person ägt en bil 1 år så är det inget skumt. dessutom blir det ju lätt en massa om det är bilfirmor inblandade med.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
bl
143
bloom
325i E36
Är det många ägare så bör en varningslampa tändas och man bör undersöka bilens historik noga. Behöver inte vara något lurt men ring och kolla alltid med tidigare ägare.
Hade 7-8 tidigare ägare på min bil ringde upp 3 tidigare ägare och alla var jättenöjda med bilen (liksom jag) så det behöver ej vara negativt men som sagt undersök historiken mer noga vid fler ägare. I ditt fall är 2 ägare på 2 år helt ok. Jag personligen har haft 3 bilar dom 3 senaste åren men har skött dom pedandiskt för det.
Moller
Hehe..gör inte som jag...fick en chock när papprena på bilen kom he och det stod att den varit 25 ägare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.