AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
895

Strömförsörjning aktiv bas - var?

Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Halloj gott folk,

En möjligen dum fråga men jag känner mig som en ärta...blir inte klok på var jag ska ta ström till min aktiva subwoofer.

Jag har en subba från biltema Länk som jag vill testa.

Nåväl, om ni kan förbarma er över att det är en biltema subb så har jag ialla fall en fråga som gör att jag känner mig riktigt korkad...

Det är inga problem med själva installationen med signal från gul/lila gul/grå och blå/lila blå/grå, jord har jag också men var tusan tar jag ström ifrån?

Batteriet säger ni :)

Men fråga är var och hur. Själva änden på anslutningssladden är platt och jag har provat att hjälpligt sätta den mot pluspolen utan framgång.

Så kan någon förbarma sig över mitt okunnande?

/björn
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Hm... behöver nog lägga till lite.

Subwoofern är alltså död, får inte liv i den alls. Det sitter en röd diod som inte lyser(kanske lyser först vid hård last vad vet jag)

Jag har inte kopplat på remote än, men har nyckeln på läge 2 eller motorn igång vid test.

bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Den måste inte ha remote för att starta då? vad jag vet måste de flesta steg ha en remote signal, har dock aldrig prövat med inbygt steg...
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Ok, det är möjigt ska hacka in mig på en vit/lila imorgon. Dock undrar jag fortfarande hur/var jag bäst tar ström?

någon?

/björn
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Remote måste vara igång! Annars hade slutsteget alltid varit igång vid avstängd bil och dragit ur batteriet.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

mata remoten med samma kabel som själva steget för att prova, annars brukar väl remoten finnas ut från stereon. För att få på kabeln får du köpa en kabelsko :)
Glöm för guds skull inte bort att säkra av också!

Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Uppdatering:

Slutet gott allting gott. Naturligtvis var det så att steget behövde signal även från remoten, tog en strömtjuv och satte på vit/lila. Och jag köpte en kabelsko :)

Det blev bättre tryck i basen men långt ifrån bra. Det är naturligtvis basfest i bakluckan utan att det hörs in i kupen men det blir lite bättre om skidluckan öppnas.

Tack för alla goda förslag!!

/björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.