|
|
|
|---|---|
|
Hej forumet, provade mina nyinköpta (och svårhittade) BBS RS 212 med dimensionerna 8,5*17 ET13 på min orginal M3E30 av 1990-års modell. Bak passade fälgarna som handen i handsken, men till min fasa stack dock fälgarna ut ca 8-10mm utanför framskärmarna. Ångest! Har tidigare haft BBS RK med dimensionerna 8*17 ET15, vilka inte vållade några problem. Förstår att större fälgbredd och mindre ET bygger ut fälgen, men finns det något jag kan göra för att använda de inköpta fälgarna till bilen? Hälsningar /Johan | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Finns en sak att göra!!! Sälj dom till mig! ;-) MVH Patrik "Nygift!" |
|
Skumt. Har haft exakt den dimensionen på mina fälgar och det har funkat utan problem. Vad har du för dimension på däcken? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hej Johan E, har 235*45/17 på framdäcken och 255*40/17 på bakdäcken. Vad hade du? Hade du utvalsade skärmkanter? Hälsningar /Johan |
|
|
Jag provade min E39:as fälg med samma däck dimission fram , 235/45/17, och det var alldeles för stort! Prova med smalare däck! Hade du bott närmare mig hade du kunnat lånat däck av mig, jag har två 215/45/17 liggandes. M3 E30Länk |
|
|
Abbe och Johan E alt någon, ska en fälg med bredden 8,5" och ET13 få plats innanför framskärmarna på M3E30? ..jag trodde nämligen det Mina BBS RS 8,5*17 är en tillbehörsfälg till BMW M635. /Johan |
|
|
Ja, det bör göra det! Jag ska kolla mina BBS RS 16", kommer inte ihåg hur bred de är, jag tror att de är 8.5*16. ET 13. M3 E30Länk |
|
|
Ska passa, jag har AZEV 8,5x17 et13 på min m3e30 o dom passar som handsken, man skulle tillomä kunna space:a dom lite bak |
|
|
Det var Azev A 8,5x17 ET13 med 215/45 jag hade på min och det funkade och var innanför skärmkanten både fram och bak. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Lysande, tack för ert engagemang! Fortsätter trixa med nya däck. Abbe, vad vill du ha för däcken? Min e-post: m.3@spray.se /Johan |
|
|
Johan, du har mail. M3 E30Länk |
|
|
Hej. Var det däcken som stack ut eller fälgen som du skriver? Om det är fälgen så kanske du kan svarva av lite på fälgcentrum och på så vis flytta in fälgen lite. Är problemet däcken, så är det bara att byta till smalare som sagts tidigare i tråden. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.