AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.821

Bilen vandaliserad under natten :-(

Sida 2 av 2
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Hur går det med bilen?Ska du få någon ersättning?
Sp
63
Speeder
530im -01
Jag har installerat vibrations sensor via en enhet som skickar mig ett SMS i det tysta när någon tafsar på bilen. Och jag är redo med basebollträ. 50% av mig vill inte att de ska komma, 50% läängtar efter att ertappa dem.

I vilket fall som helst finns det saker man kan göra. Om tillräckligt många gör det ovanstående så blir det helt plötsligt alldeles för riskabelt att vara biltjuv eller vandal! Jag har t.om. köpt kirurghandskar som jag planerar dra på mig innan jag går ut och klubbar..

Maila mig privat för info om vad för enhet jag använder.
Ba
8
Backlund
530 D Touring -02
Förjävligt, lider med dig. Fick mina angeleyes stulna i torsdags natt. Det värsta är ju allt krångel när man blir utan bilen.

Mvh Daniel

Bilen ska in på lackering 21 oktober, ca 6 veckor efter själva händelsen.
Ska bli skönt att få den åtgärdad för just nu så ser den ut som skit rent ut sagt.
Inte roligt att åka runt i en bil som är helt repad samt att det står BLATTE på taket.
En del av mig undrar dock om det kommer hända igen eller om det var en engångs företeelse.
Man får helt enkelt hoppas på det bästa, men bemötandet från försäkringsbolaget har varati mycket bra och väldigt tillmötesgående.

Mvh ChristoferB
Visa användare
18
EOS
BMW 525i -95
Varför?Fick själv min 525-95 vandaliserad förra veckan av nån mindre
välmående varelse.
Nu står jag där med 7 bulor i plåt från motorhuv till baklucka.
Blev så förbannad att jag mådde illa!
Har aldrig upplevt detta tidigare,men det kanske beror på att bilmodellerna
jag tidigare kört (Volvo 240,Audi 100)inte har varit lika tacksamma offer.
Visst bilen är gammal men jag kör den med stolthet och ger den all
vård den kan tänkas behöva.
Vad skulle man göra ifall de blev tagna på bar gärning?
Vet inte men det rycker i näven vid tanken.
Parkerainte din BMW vid Norra Skiljebo i Västerås.

Michael

Lite märkligt att en 10-12 år gammal BMW med värde kring 30-50000:- sticker så i ögonen på en del personer, när dom tydligen struntar i en splitterny Volvo som kostar runt 300000:- beroende på utrustning som står sidan om.
Lever fortfarande föreställningen kvar att dom som kör BMW är snuskigt rika?

EOS det verkar va nått gäng som drar runt i Västerås och vandaliserar bilar. Jag blev också utsatt för stenkastning på bilen. Jag har även hört talas om andra som blivit utsatta för vandalisering här. Det var en spekultant som var och kollade på min bil för någon månad sen och han berättade att han fått sin 325 E90 och Saab 95 repade hemma på tomten. Var även en tjej där jag har min bil parkerad som fått sin C70 repad också.

Antingen skaffar man garage eller så har man inte en fin bil helt enkelt.
C.Douglas> Verkar som ni får dra ihop ett gäng och jaga rätt på buset.

"En BMW utan turbo är som att kissa i motvind, man undviker det så gott man kan"
Jag röstar också för att vi drar ihop ett gäng, ställer upp med min bil som lockbete
thinner och en rulle med svarta säckar har jag i bakluckan, fixar nån en spade?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.