AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.537

Eftermontera färddator i en z3 coupé -00a ?

Ta
24
Tazie
Bmw Z3 Coupé -00
Är det möjligt?

Hittade denna på realoem
Länk

Vad tror expertisen?

Tack ¨på förhand!
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej du! Då ska vi se om kan reda ut detta problem: Du har idag en klocka det på bilden är en bordcomputer som har mer en klocka även yttertemp, bensinförbrukning, hastighet max-medel, aktuell km till bensinstopp kanske glömt något...men har inte du en rund klocka enhet idag eller har du en rektangulär som på den länk? Om du har den rektangulära gör så här: Du byter ut blinkersspaken genom att lossa båda svarta plasthalvorna runt rattröret den nya spaken har extra trycknapp på änden för bordcomputern med ett kablage du finner ledig "kontakt" vid rattröret. Yttertempgivaren ansluter du sitter ledig gultkontaktblock på höger sida bakom dimljuset (har en skyddshatt du monterar bort) Lite klurig hitta och kort kablage på den anslut tempgivaren i spoilern finns ett ställe anpassat em går lika bra fästa med stripes i närheten av dimljuset. Bordcomputern är betydligt djupare är vanliga klockan med enbart datum den kräver ett annat kontaktblock som är ännu lurigare att hitta det rent skittrångt börja med att pilla ur gamla klockan sitter med "hullingar"+ ett kontaktblock som är låst av ett svart fällklack från baksidan då har du en glugg att lysa igenom öppna sen vänster sida av mittkonsollen och försök hitta pilla fram det nya större kontaktblocket. När du gjort allt detta så har du varit duktig bara ta en resa till inom 36 timmar BMW för att få den codad jag har gjort detta montage men hade en gammal computer och behövde inte göra kodningen då jag bytte till M inredningen i min bil så flyttade jag computern för den så bra ville ha den kvar sitter nu där askkoppen satt förut på M-konsollen. För övrigt lite underligt denna inte sitter original i M-bilarna utan de har bara en analogklocka. Detta jag beskrivet fungerar klockrent i min -97 och skall fungera i alla bilar med rektangulär klocka/datum. Har du mera frågor så hör av dig under montagets gång när du är klar kommer du garanterat vara nöjd med en mängd olika funktioner du inte hade innan. Lycka till. //Z3Kent.

Min bil 2007
Länk
Ta
24
Tazie
Bmw Z3 Coupé -00
hahaha z3kent fantastiskt! :D

Jag är innerligt å djupt imponerad av ditt utförliga och snabba svar!
Nejdå, jag har den vanliga rektangulära klockan. Blir en tripp till bmw å beställa grejerna. Eller finns det billigare på nätet nånstans?

Detta skall jag kasta mig på till vintermecket tillsammans med lite annat lull å krams :)

Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Alternativet www.bildelsbasen.se men då måste du vara bevandrad vad du verkligen ska ha för delar annars kan det bli dyrt i slutänden ja tycker ett pris på runt 2000kr komplett hos BMW verkar vettigt och då har du hela "kitet". Kul höra vad du får betala. Håll nu fingrarna istyr och vänta till vintern med detta roliga jobb. //Z3Kent

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.