|
|
|
|---|---|
|
Tja då stog man där igen med tomt batteri. Bilen har stått en vecka och något har då tömt batteriet så totalt att det gick inte ens att få liv i den med start kablar. Bilen står ca 1 vecka / månad pga av tjänsteresor. Detta inträffade en gång förra året åxo så jag kan ju inte säga att det händer ofta. Misstänker att bilen alldrig går ur stand by läget men elenheterna borde ju sluta funka vid ca 9volt så det ska inte kunna tömma batteriet så totalt som det blev. Någon som har nån ide vad man kan titta på? Bilen ja, E39 525i Touring -03 //Tobmag | |
| kolla om den drar tjuvström om inte bytt batteri hade samma problem bytte till kraftigare batter så nu fungerar utan problem | |
|
En möjlig förklaring till att batteriet töms är att du har många förbrukare och aldrig underhållsladdar det. Har drabbat många inklusive mig. Jag underhållsladdar det några gånger per år och har inte längre några sådana problem. Mvh Mikael |
|
martinv8 |
Jag lessnade på ständiga urladdningar & satten dit en huvudbrytare.... |
|
Den vanligaste anledningen till urladdat batteri på E-39 är Effektslutsteget till kupèfläkten! Sök på "fläktmotstånd" så har du lite att läsa! Den är även bytt i min E39:a. och alla urladdningsproblem var ur världen! Kostar ca 800 riksdaler och tar ett par minuter att byta om man har lite mekvana. Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.