|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en beg X5 som saknar vinterhjul. Jag funderar på att snika mig lite och lägga på vinterdäck på 19"-fälgarna som sitter på. Inte BARA för att spara pengar (19" vinterdäck är ju ändå ganska dyra) utan också för det ser klart snyggare ut än kanske mer vintermässiga mindre fälgar. Vad säger ni som testat, biter jag mig själv i svansen eller funkar det bra? | |
|
Tjena! jag hade följande till min X5 2006:a . . .kändes bra att ha lite mer "gummi" på vintern . .mot min 20" som jag hade på sommardäcken . . . Nokian / WR Friktion *SUV* 245/65-17" Specialen B / BEAVER H 8*17" fungerade utmärkt. . . .men tydligen passar de inte till min X5:a 07:a . . .så nu måste köpa nytt . . . synd på däck som bara gått ca 350mil . . . /L |
|
| Är det samma hjul på nya och gamla X5 annars? Om man bara har en viss minimistorlek? | |
|
tydligen är det 255/55/18 som är det minsta som fungerar på nya X5:an Sedan tror jag att det är 120/5 som gäller (som vanligt). . . .någon annan får rätta mig om jag har fel ;-) /L |
|
|
Ok, en X5 3.0sd ligger nämligen klart illa till som nästa steg och då är det ju praktiskt om man kan ta med de stackars vinterhjulen om man har lagt en massa pengar på dem. Tack för hjälpen! |
|
|
. . .he he det var så lite . . .och jag siktar in mig på en X6:a våren -09 he he . . det gäller ju att planera lite framåt ;-D |
|
| Ska bli klart kul att se den "på riktigt" nu, har ju varit så mycket förjandssnack om X6. Hoppas att de får till det, idén är ju helrätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.