|
|
|
|---|---|
|
Ja tror det eller ej, har nån stenskott på högra bakskärmen som resulterat till rostangrep på stenskottet, iof bara en en stenskott därbak på skärmen med liten rostprick. För att inte tala om huven räknade till 6 st stenskott med rostprickar... Ja går detta på garanti? har för mig att dem byter huv. Men hur ser de ut om det är på bakskärmen går dem med på garantin? Tack! | |
| bilen ifråga ärn en E46.a 03.a 318. En bruklig ägare innan mig (företag). Jag har vårdat bilen fint! Alltså ej misskött. i skrivandets stund ca 7600mil. | |
|
vet ej hur de är med garantin då de är stenskott som orsakat rosten... blir de så pass djupt att föärgen försvinner så får man nog se till å fixa de själv innan de blir rost, bar metall rostar, så enkelt är de, tyvärr... hade de varit rost som börjat krypa av sej själv hade de nog inte varit några problem å få de på garantin... :/ the one and only.. BMW |
|
| Nästan säker på att stenskott som bildat rost går på garanti på huven dvs... Dock vet jag inte hur det är med baksärmen | |
|
Stenskott på huven har jag aldrig hört att de byter huven för. Det ska vara i de klassiska ställena Underkant ovanför lysena på huven. Bakkant baklucka samt precis under BMW-märket på bakluckan, Kittkanterna på dörrarna. Det finns många 03-or som fått detta åtgärdat, men stenskott har jag aldrig hört talas om att de åtgärdat. Rätta mig gärna den som vet bättre. |
|
|
Stenskott eller annan yttre åverkan på bilen är ju inget BMW själva kan ta ansvar för, därför tror jag inte detta går på garanti. |
|
| ok jag har iaf rostangrepp på huven troligtvis pga av stenskort då dem är små runda... hua... bilen kommer inte överleva en vinter till, hoppas de blir rost på ställen där det är garanti! Så man får den biten fixat. | |
| Titta noga på undersidan av huven i framkanten en cm in från framkanten ungefär speciellt ovanför framlysena, där kan det börja komma bubblor och då byter de huven utan problem. | |
|
Vet att det finns rostfläck allså ej genomrost utan tendenser till rostfläckar på fjädringen under huven, finns två små fjädringar som hakar fast huven. ska kolla de imorn när jag åker bilen! |
|
| Det där med fjädringen spelar ingen roll, men när du kollar framkanten så gör det i väldigt bra ljus, helst solljus. | |
|
Lägger upp bilder imorn... Så håll ett öga på denna tråd ;) Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.