|
|
|
|---|---|
|
hej, har en e30 320 me 325 motor i. Har problem att starta den, och hålla den i tomgång när den är kall. Om ja vrider på nyckeln så startar den om ja håller lite gas, släpper jag sedan gasen så ligger tomgången på 400 rmp och tillslut dör den. Men om jag håller de där lilla på gasen så vandrar den sakta upp i varv och när den är över ca 1100 rmp så är den som den skall, bara å gasa å köra. Men dår får ja inte låte den gå ner på tomgång igen förän bilen har blivit varm. Någon med samma problem? Nån som har nån lösning? | |
| idag startade inte ens bilen, tända bara till lite grann, provade att dra ur kabeln till luftmängdmätaren och då startade den direkt och kändes som den egntligen ska göra, fast denvar inte riktigt som den skulle när ja kört iväg en sväng | |
|
Låter som om tomgångsmotorn inte funkar, kärvar eller dålig kontakt. Nisse |
|
|
Hade liknande på min M20B20. Kontaktspray och och typ WD40 fixade det. Streith |
|
|
ok,, vart använde du de johan |
|
|
Kontaktspray på och WD40 i tomgångsmotorn. Streith |
|
| ok är den delen nummer H på denna bilden ->Länk | |
|
Ja. Passa på att kolla gummibälgen efter sprickor, ev. göra rent den. Streith |
|
|
Gjorde rent tomgångsmotorn idag utan att de blev någon skillnad. de stora svarta gummit mellan lmm och insuget är dåligt, tänkte köpa ett nytt på bmw, men vet inte vilket ja ska ha för de har 3 st med olika art.nr och utan bild och inget av de hemma så måste antagligen chansa vilket ja ska ha, saken e ju den att ja inte vet vilken årsmodel de e på min m20b25 motor då den är är isatt i en 320 kaross. Finns de nåt sätt att ta reda på vad motorn är för årgång? johan |
|
|
Det står väl ett serienr på bälgen?? Streith |
|
|
bälg???? johan |
|
|
det är gummibälgen streith menar att du ska kolla serienumret på. skulle jag tro..;) mvh kim |
|
|
Korrekt! Det är gummit efter lmm som jag kallar bälg. Hittar du numret är det inge problem att beställa ny! Streith |
|
|
kollade strömen i kontakten som sitter i timgångsmotorn, såg i haynes att de skulle vara 10 volt från mitten stiftet till de två ytterstiften, men de var endast 10 volt mellan mitten å de till höger, de andra hade 3 volt. kan detta vara ett fel? johan |
|
| provade nu att dra ut sladden från tomgångsmotorn å nu går den klockrent, e tomgångsmotorn sönder då? | |
| har hittat felet tror ja nu,, jag har glap i kablaget som ger ström till spridarna kan säkert lösa mkt fel när ja får hem de nya, :) hoppas ja iallafall | |
|
Johan, hur mycket kostade "det stora insugningsgummit" dvs gummit mellan luftmassemätaren och trottelhuset? Mitt gummi är också dåligt, men har inte ringt BMW om pris ännu, bävar lite inför chocken :P |
|
|
Ang pris på gummibälg. Jag har köpt både på bildelsimporten och BMW det var liknande priser. ca 175-200kr för ett gummi till en M20B20 motor |
|
| Tackar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.