|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om man kan köra med 98 oktanig bensin o V-power hela tiden i en 328i e36 96 års modell ??? utan att det ska vara några problem för motorn eller andra problem ? jz | |
| Ja det kan man! | |
|
Så det skadar inte i längden då ? jz |
|
| Det kommer inte att bli några som helst skador som följd av 98 oktan eller v-power. | |
|
TNX GE :p jz |
|
| Grejen är väl mer om de är värt dom där extra örena de kostar att tanka i de..? | |
pg_ice |
lägre bensinförbrukning och mer effekt än med 95 oktan. desutom sotar inte motorn igen som den kan göra med 95 oktan. V power har desutom en smörjande effekt på ventiler osv så ska man vara riktigt mån om motorn då kör man V power. jag kör själv alltid V power. det skulle aldrig falla mig in att slänga i 95 oktan i bilen |
| högre oktan destu bättre... | |
|
Det e så jag själv tänker osså kört en tag med 95 o det måste ju finnan en anledning till att det finns bättre o renare bensin ... va på semester o körde igenom tyskland o tankade super 100 även kallad där v power bilen gick mkt bättre o där va mkt mer drag i själva bilen faktisk i högre växlar ... som tex JETS bensin provade o köra samma sträcka med den som med SHELLS o kunde av eget resultat köra 40 km mer på shells än jets därav kvaliten på bensinen ... något ni själva upplevt eller har något annat att tillägga ? jz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.