|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har koll på vilka verkstäder som är bra i Gävle? Jag är inflyttad från Sundsvall så har ingen koll alls. Helst ska de ha ett timpris på 700-900 kr/timme. Tack på förhand! Man ska sikta på att vara bra! | |
| De gånger jag har varit hos BMW i Gävle har de varit väldigt trevliga och hjälpsamma! Jag hade åkt dit. | |
|
Märkesverkstäder är inte ett alternativ tyvärr. För det första har de dubbla timpriser mot icke märkesverkstäder, för det andra har jag bara dåliga erfarenheter av dem. Du har inte hört om någon annan verkstad som är bra? Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Själv lämnar jag ofta in min bil på auktoriserad BMW verkstad i Mora, inget alternativ för dig förstås, men varifrån har du fått att BMW debiterar 1400:- - 1800:- i timmen. Det har jag aldrig betalat. | |
|
På Kroons (Malte Månsson) vid näringen är alla mekaniker erfarna och de är speciellt duktiga på dieslar. Jag låter dom göra alla mina mekjobb och har aldrig blivit besviken hittils som jag blivit på märkesverkstäder. Flåklypa |
|
|
Jut i detta fallet är det en Audi det handlar om. Audi i Gävle har gett mig en offert på 6200 kr för byte av stötdämpare fram. 2200 kr av det är för stötdämparna, jag gissar grovt att de tar 1000 kr för framvagnsinställningen och då är det 3000 kr kvar. Det tar en timme per sida att byta dem så då landar vi på 1500 kr/timme. Pris på min verkstad i Sundsvall: 1500 kr för båda sidorna. Vad BMW i Sundsvall tar minns jag inte men de har tyvärr bidragit till min tveksamhet mot märkesverkstäder. :( Malte Månsson har jag fått tips om förut, är de icke märkesverkstad alltså? Hemma i Sundsvall är de nämligen återförsäljare av Mercedes och Jeep. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Malte Månsson är auktoriserad verkstad men inte märkesverkstad (kanske för VAG iofs?) Verkstaden och återförsäljaren Malte Månsson har inget egentligt samarbete och jag vet att Malte (Kroons) har samma diagnosutrustning som VAG själva. Dom har något samröre med VAG men exakt hur det ser ut får du höra med dom om. Flåklypa |
|
|
Aha okej! Bilmetro är väl märkesverkstad för Audi här i stan tror jag. Ska åka runt och höra med några idag, bl.a. Kroons! Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
kroons var nästan lika dyra som Bilmetro tyvärr. Någon som vet om Bilservice Norr är bra? Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.