AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.308

abs funkar ibland?!

Ki
12
Kimsan_06
Bmw 318 touring -97
Hej! Har ett underligt problem med mina abs bromsar..För ett tag sedan började lampan att lysa..har sedan dess slutat lysa ett par gånger och sen lyst igen :S rengjorde båda givar kontakterna men det hjälpte inte! Tar jag ut säkringen och har den ur i ca en timme och sen sätter i den igen så funkar det ett tag men sen ger skiten upp igen =( nån som haft samma erfarenhet innan? vad kan det vara? verkar ju konstigt att det bara är sönder-ibland?!

Mvh Kim
Ki
12
Kimsan_06
Bmw 318 touring -97
ingen som kan ha en blekaste aning eller???
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
troligtvis en givare vid nåt av hjulen som e dålig... när lampan väl lyser så mät upp givarna var för sig så kommer du nog att hitta felet...

///MVH Johan
gretzky
Har en kompis som hade exakt samma fel på sin 523 e39 och på hans bil var det ett relä som va paj. Dyrt som f-n har jag för mig, runt 7000:- tror jag han fick betala.

dieseldoris
Ki
12
Kimsan_06
Bmw 318 touring -97
Ok, men vad ska värdena ligga på för att en givare ska vara i sönder? är inte så inne på el-biten, hehe..sen fattar jag inte hur det bara kan va kasst ibland, man tycker att har den pajat så har den?! tack för svar iaf =)
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag vet inte hur det är på E36, men givarna på E46 har en förmåga att suga upp fukt med tiden. På min förra E46 så fick jag ibland fel och ibland inte, jag kom fram till att det var när det var mycket fuktigt ute som problemen uppstod. När bilen stått en dag eller två i garage eller ute i solen så funkade sensorn igen. Till slut pajade den helt och hållet. Då bytte jag till ny sensor, sedan gick det några veckor och då uppstod samma fel på en annan sensor.
GL
21
GLT
BMW 318i Touring -99
Hej! såg ditt problem men vad var felet, har samma problem men ingen vet vad som är fel. de tror att det är pumpen. men de är inte säkra..
Glt

En gång BMW alltid BMW
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan vara lite "tjall" med spänningen...Har du friskt laddning o batteriet är ok?

Kolla "reläboxarna" på pumphuset(om du har några där som på div äldre BMW ABS-pumpar har),dvs bara dragit ut dessa och tryckt tillbaka de igen...Longshoot möjligen, men prova iaf..

Mvh Janne.
Ki
12
Kimsan_06
Bmw 318 touring -97
spänningen är där inget fel på! har testat o byta relä med en polares men det hjälpte inte..men var sitter "pumphuset"? hittade bara 2st i säkringsboxen!? mvh Kim
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kolla i motorrummet...finns väl i endera vänster sida eller höger sidan om motorn...ABS:ens hydraulikenhet med pump menar jag när jag skrev "pumphus"..

Brukar ju sitta "ett par relän" där...Har ju iofs aldrig behövt greja med en hydraulikenhet till E36,men men...

Mvh Janne.
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Som någon sa innan, mät upp alla givare.
På min E30 så hade jag ett liknande problem, dock så lös lampan väldigt sällan men det var problem med ABS:en. Jag Ohm-mätte o trodde det var höger fram. Kollade på skroten men hitta ingen, sen dök det upp en annons här på Powerbörsen om 4 friska givare för bra pris o jag slog till. Det visade sig vara vänster fram.

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.