|
|
|
|---|---|
Hawar |
Hej, Har lagt märke precis till att CSL fronten endast har ett "hål" på höger sida. Som att det ska sitta ett dimljus där(jag vet att så är inte fallet). Vad är anledningen till detta? Länk Mvh Hawar |
| Det är en racerbil, ingen korvmojsepa. | |
Hawar |
Hej Nilez, tack för ditt intelligenta svar, mina fråga är anledningen till detta? Skall den kyla ngt speciellt? Jag tror inte att det är en designgrej |
|
Hawar : Det är ett luftintag om jag inte misstar mig. Är det ful? Nja, kanske inte vacker men effektiv - vilket också är syftet med den. :-) nilez : Varför ens svara om du inte har något vettingt att skriva? |
|
| Dum fråga kräver ett dumt svar, eller? | |
| perf : Vad är det för dumt med att fråga vad hålet i CSL-fronten har för funktion? | |
Hawar |
Hej Bones, tack. Misstänkte att det var ett luftintag, torde vara extra luft till motorn då? För bromsarnas luftkanaler sitter på båda sidorna. |
Hawar |
Perf, min rubrik kanske inte var helt tydlig. Men precis som Bones säger så var min fråga vad hålet var till för. |
|
Luftintag till motorn är det :) Man ska sikta på att vara bra! |
|
Hawar |
Tack Thorssa, funderar på att köpa en sådan front till min bil, tänkte om det ser lite "konstigt" ut på en icke racerbil :) |
|
om du inte tycker ett hål räcker så har Vorsteiner CSL style med 2 hål, Rieger har oxå en snygg front med 2 luftintag annars kan man läsa lite debatter ang intaget här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.