|
|
|
|---|---|
VillHaCab |
Lämnade in bilen hos Auto spa i Nacka. Halvvägs in i tvättningen (maskintvätt)känner min polare att hans fötter blir blöta och när han tittar ner så ser han hur det rinner in vatten från luftkanalen som sitter vid vänstersida om benen på passagerarsidan. Jag tänkte vad fan och tittar ner vid mina fötter för att upptäcka att det även där rinner in en massa vatten. När vi kommer ut ur tvätten och lyfter på mattorna så har där bildats en vattenpöl . Den trevlige herren på Auto spa tar sin maskin och suger bort vattnet och säger att mina dräneringskanaler antagligen är tilltäppta, han sa även att maskintvätten sprutar sån stor mängd vatten och det i kombination med det jag tidigare skrev bidrog till detta. Jag undrar om det är fler än jag som har varit med om detta. Jag ber även om ursäkt fär det långa inlägget. |
| Är nog inte så ovanligt. Rensa dreneringsrören du. Kolla först ändarna på dem. Dom kommer ut på torpedväggen i motorummet. En på varje sida. Svarta "gummislangar" som är ca 1 dm långa och platta i nederkanten. Prova och häll vatten i luftintagen sammtidigt som du kollar på dessa slangar. Kan vara bra att ha en som häller åt dig. | |
VillHaCab |
Ska göra det i helgen, tack för tipset. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.