|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra vad ni anser vara en rimlig prisbild för e34 520 och 525? Har kollat själv och det verkar vara en herrans varierande grad på priserna. Givetvis får man inget "fint" ex (vad jag förstått) för 15'.. men ge mig "mer kött på benen" i ämnet. :) Skillnader +/- mellan modellerna, samt årgångarna 88-90 och 91-96 osv. 93 kom väl vanos på 525? Någon modell/årgång som har extra känslig topp/motorkonstruktion eller annat "bra att veta"? Har kikat på den här Länk men är priset rimligt? Vad kan man få ner dem till tro? Ge gärna själva förslag. Krav är givetvis så gott skick som möjligt, minimalt med ytrost. Är det bra att kolla på bilar med "renoverad" topp? Det är ju ett omfattande arbete som jag själv inte vill vara med om. Tack på förhand! | |
|
Jag betalade 27500 på bilfirma för min 520i -94. Den har ytrost här och där men är frisk för övrigt och har gått ungefär 16000 mil. Givetvis hade den varit billigare vid privatköp. Personligen skulle jag inte satsa på en e34 med M20-motorn, se till att få en M50, och allra helst en med Vanos förstås. |
|
|
Det låter som ett rätt så rimligt pris, speciellt med miltalen i beräkning. Min tanke är nog privatköp, då priserna oftast skenar iväg hos bilhandlarna. M50 verkar ju vara ett steg i rätt riktning ja.. men det kanske kostar där efter. :) Har inte lika bra koll på e34 som på 3-serien med e30, e36.. kör många ungdomar runt i 520/525 från -93 och framåt? Vi vet ju alla att andelen ungdomar är hög hos de motorstarkare och lite äldre 3-serierna... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.