AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.265

Check Control Inact, vad betyder det?

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Hej. Det står "Check Control Inact" på min färddator när jag startar bilen, samt att den gula "check"-lampan på instrumentpanelen lyser i ca 20 sekunder vid uppstart. Vad betyder det, är något fel?
Jag tryckte även på lite knappar, och nu kan man varken ställa klockan eller datum..?
Lite guide'ning om hur man kordinerar sig i färddatorn vore till hjälp, tack.

/Jonas
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Navigera i färddatorn menar jag.. ;) Ingen som vet nåt?

/Jonas
Har samma problem me färddatorn.. Står check control inactive.
Ingen som haft det problemet och fixat det? Som kan berätta hur
ma
2
mankku
320i coupé, -97
Har sökt efter lösning till detta på alla tänkbara sidor på nätet och nu hamnat hit, det finns koder som man kan hitta på nätet att slå in i menyerna Einheit 1 och Einheit 2 inne i färddatorn (t.ex. i mitt fall stod det; "Einheit 1: 04" och "Einheit 2: FF"). Har läst om några som fått det att fungera genom att ta koderna från en E36a med samma motor och årsmodell och slå in dessa i den egna datorn. Hur man låser upp datorn och hittar menyerna finns på flere olika ställen på nätet t.ex.:

Länk

Där finns koder till några... Har dock inte hittat till min bil, m.a.o. om nån har en 320i från -97 skulle jag uppskatta väldigt mycket att få dessa koder! Har frågat på BMW service vad det skulle kosta att programmera om den (eftersom vissa har gjort det och fått det att funka) och fick svaret 93€ här i Finland (alltså typ 930 kronor). Fick dock inga som helst garantier för att den börjar fungera...

Mvh Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.